سخنان جنجالی یک سرمربی فوتبال بانوان ایران»

ارسال کننده خبر : خانم دیانا تبریزی 14 بهمن

سرمربی یک تیم فوتبال لیگ برتر بانوان ایران روز چهارشنبه هشدار داد در صورتی که وضعیت جسمانی بازیکنان لیگ برتر بانوان مورد پایش قرار نگیرد و به موضوع دوپینگ ورزشکاران توجه نشود، فوتبال بانوان در آینده نزدیک آسیب های زیادی می بیند.
«سمیه کبیری» سرمربی تیم فوتبال بانوان وحدت ایثار گرگان که تیمش در لیگ برتر بانوان ایران بازی می کند، در گرگان گفت: در میان فوتبالیست زن حاضر در لیگ برتر افرادی بازی می کنند که قدرت جسمانی بسیار بالاتر از یک زن دارند و فیزیک بدنی آنان نیز متفاوت تر است.


وی افزود: کاملن آشکار است که این بازیکنان از ظرافت های دخترانه برخوردار نیستند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان وحدت ایثار گرگان دلیل اصلی حضور این بازیکنان در فوتبال بانوان را انجام ندادن آزمایش های پزشکی قبل از شروع مسابقات لیگ دانست و گفت: تداوم حضور این بازیکنان، برگزاری رقابت های فوتبال بانوان را زیر سوال می برد.
کبیری افزود: چنان‌چه به دنبال رشد فوتبال بانوان هستیم، باید همه جزییات و فرایندهای مرتبط با آنان، کاملن زنانه باشد تا حقی از دختران فوتبالیست تیم ها ضایع نشود.
وی ادامه داد: اگر هدف مسوولان ورزش بانوان آن است که مسابقه ای را برگزار و آن را به مقام های کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند، بهتر است مسوولان تیم ها را پیش از آغاز مسابقات در جریان قرار دهند تا سرمایه های ورزشی کشور در این گونه رقابت های فاقد برنامه ریزی به هدر نرود.
این سرمربی لیگ برتر بانوان گفت: در لیگ سال جاری و با هدف میدان دادن به بازیکنان جوان، از چند بازیکن نوجوان استفاده کرده ام، اما نتایج تیم خوب نبود و علت آن در مشاهده این گونه تخلفات بود که نتیجه ای جز یاس و ناامیدی برای تیم ها و مربیان به همراه ندارد.
کبیری هم‌چنین به مشکل دوپینگ در لیگ برتر فوتبال بانوان ایران اشاره کرد و گفت: در مسابقات لیگ برتر سال جاری هیچ آزمایش دوپینگی از بازیکنان گرفته نشد. این خلا بزرگ، ممکن است منجر به باز شدن پای فوتبالیست های دوپینگی به فوتبال بانوان شود.
وی بیان کرد: در سال های گذشته این آزمایشات انجام می شد و حتا چند بازیکن به دلیل مصرف مواد نیروزا محروم شدند، اما فدراسیون فوتبال در سال جاری، نظارت بر این مسابقات را رها کرده و از انجام حتا یک آزمایش در فصل جاری خودداری کرد.
این سرمربی تیم فوتبال بانوان افزود: با وجود این مشکلات، اگر لیگ برتر فوتبال بانوان برگزار نشود، بسیار بهتر و مطلوب تر است.
کبیری به شرایط نامناسب تیمش در جدول رده بندی امسال نیز اشاره کرد و گفت: فصل جاری، بدترین فصل فوتبال بانوان استان گلستان در کشور بود و نتایج ضعیف و دور از انتظار جای هیچ گونه دفاعی را باقی نمی گذارد.
وی بیان کرد: کمبود منابع مالی سبب شد تا نتوانیم بازیکنان مورد نظر را جذب کنیم، ضمن آن‌که با رفتن برخی از بازیکنان اصلی در نیم فصل، آسیب های جدی به کیفیت فنی تیم وارد شد. با وجود شکست های متوالی تیم به دسته پایین تر سقوط نمی کند.
کبیری گفت: بازیکنان تیم جوان و کم تجربه هستند و در نخستین فصل حضور در لیگ برتر نتوانستند قابلیت های فنی خود را نشان دهند.
وی گفت: برای فصل آینده اگر مسوولان تیم بخواهند در لیگ برتر شرکت کنند، در کنار بازیکنان جوان باید چند فوتبالیست با تجربه را هم به خدمت بگیرند تا تیمی را روانه لیگ برتر فوتبال بانوان کنند که بتواند از اعتبار ورزش استان گلستان به خوبی دفاع کند.
این مربی فوتبال بانوان به بازی روز جمعه تیمش مقابل شهرداری سیرجان اشاره کرد و اظهار داشت: به دلیل مصدوم شدن چند بازیکن تیم، از فدراسیون خواستیم این دیدار را به تعویق بیندازد و یا با حضور نیافتن ما در این دیدار موافقت کند که به دلیل شرایط تیم رقیب در جدول رده بندی و رقابت تیم سیرجانی با رقبا برای کسب عنوان قهرمانی، فدراسیون با این درخواست موافقت نکرد.
سرمربی تیم فوتبال بانوان وحدث ایثار گرگان افزود: برای این بازی فقط ۱۰ بازیکن تیم ما را همراهی می کنند و مجبوریم این مسابقه را با یک بازیکن کمتر آغاز کنیم.
دیدار تیم های شهرداری سیرجان و وحدت ایثار گرگان در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال بانوان روز جمعه ۱۶ بهمن با قضاوت سلطنت نوروزی، سمانه رضائی و سمیه براتیه در سیرجان برگزار می شود.
تیم وحدت ایثار گرگان در این فصل در انتهای جدول رده بندی قرار دارد. این تیم در چهار دوره گذشته این رقابت ها موفق به کسب یک عنوان نایب قهرمانی و یک مقام چهارمی شده بود.