جای بانوان در ساختار شوراهای آموزش و پرورش خالی است

ارسال کننده خبر: آقای نوید  احمدفخرالدین 2 بهمن

استاندار یزد با اشاره به اینکه ساختار شوراهای آموزش و پرورش عمدتاً مردانه است، گفت: جای بانوان در ساختار شوراهای آموزش و پرورش خالی است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در همایش شوراهای آموزش و پرورش کشور که امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه های آموزشی کشور، انسان ساز هستند و بالاترین سرمایه هر کشور، سرمایه انسانی است.

وی افزود: ما هر چه بیشتر در آموزش و پرورش و دانشگاه ها سرمایه گذاری کنیم، در واقع به سرمایه های اصلی کشور غنا می بخشیم و اگر آموزش و پرورش رشد کند، فرهنگ رشد کرده و سرمایه اجتماعی ترقی می کند.

میرمحمدی به ساختار شوراهای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: وقتی شورایی تشکیل می شود باید بتواند تمام سلایق را در خود جای دهد.

وی با اشاره به اینکه ساختار شوراهای آموزش و پرورش عمدتاً مردانه است، افزود: جای خانم ها در ساختار شوراهای آموزش و پرورش خالی است و این در حالیست که نصف جمعیت دانش آموزی آموزش و پرورش را دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.

استاندار یزد ادامه داد: در ساختار شوراها باید نمایندگانی از انجمن اولیا و مربیان، شورای دانش آموزی و خیرین حضور داشته باشند.

وی با اشاره به محتواهای شوراهای دانش آموزی گفت: خروجی جلسه شوراها باید باعث تحول در منطقه آموزشی باشد.

میرمحمدی با اشاره به بحث مشارکت، با بیان اینکه باید شبکه های مختلفی را ایجاد کنیم و از طریق این شبکه ها، پشتوانه محکمی را برای آموزش و پرورش داشته باشیم، افزود: شاهد تحول شتابان در امور جهان هستیم و باید در شیوه آموزش و پرورش سنتی تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: امکانات، تجهیزات و روش های آموزشی امروز دنیا تغییر یافته است و ما باید بدانیم که محدود کردن کانال های ارتباطی و اطلاعاتی امکان پذیر نیست و باید بتوانیم محتواهای مناسب را به دانش آموزان عرضه کنیم.