پرستاران قراردادی در ارومیه شش ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند

ارسال خبر: آقای نوید احمد فخرالدین 28 دی

29348آژانس کُردپا: گروهی از پرستاران قراردادیدر ارومیه طی گفتگویی با ایلنا از تاخیر ۶ ماهه در پرداخت دستمزد خود خبردادند.
بنا به گزارش خبرگزاری “ایلنا” گروهی از پرستاران قرادادی ارومیه شش ماه است که هیچ حقوقی دریافت نکرده اند و به گفته این پرستاران طی سالهای اخیر، تاخیر در پرداخت دستمزد پرستاران قراردادی در بیشتر مراکز درمانی به یک رویه معمول تبدیل شده است.

این پرستاران افزودند: با وجود یکسان بودن شغل و ساعات کار، تفاوت بسیاری در میزان دریافتی پرستاران رسمی و قراردادی وجود دارد.

در همین رابطهرئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی  سازمان نظام پرستاریطی نامه ای به روحانی یادآور شد که : “پرستاری کشور به علت بداخلاقیهای وزارت بهداشت و درمان  روزهای سخت و نفس گیری را پشت سر میگذارد”.

وی در انتهای نامه اش می نویسد: “رئیس جمهور، آقای دکتر روحانی، شما خواست مردم را بیان فرمودید و گفتید: امیدواریم که در نظام جمهوری اسلامی، مسئولان عالیقدر و عزیز ما با شنیدن صدای ملت و همگام با ملت عمل کنند. در فضای پرستاری کشور هزاران بیم و تردید موج میزند، مطالباتی که در دولت تدبیر و امید، امیدها برای تحقق آنها روز به روز رنگ و طعم ناامیدی و بی تدبیری در اجرابه خود میگیرند”.

بدون تردید در هیچ کشوری چنین برخورد نامناسبی با پرستار و پرستاری صورت نمی گیرد و نبود پول کافی برای این قشر متخصص در حالیست که سردمدراران جمهوری اسلامی پول و سرمایه کشور را صرف پشتیبانی از تروریزم میکنند