علی مطهری: نمی‌شود که دختر و پسر کوه بروند و بخندند

ارسال خبر: خانم مونیکا قریشی 17 آذر

IMAGE634461690006562500آژانس کُردپا: علی مطهری، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از روابط عادی پسران و دختران در دانشگاه‏ها و در اجتماع می گوید: “اگر بخواهند با یکدیگر هم‌صحبت و صمیمی شوند، باید محرم یکدیگر باشند”.
به گزارش خبرآنلاین، این نماینده مجلس که در جمع دانشجویان سخن می گفت، اظهار داشت: “از نقاط ضعف قشر دانشجو، یکی هم این است که احساسات او بر عقلش غلبه دارد زیرا دوران جوانی دوره شهوت و خشم است”.
وی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت پوشش زنان و مردان در جامعه، افزود: “ما نمی توانیم بگوییم تحریک غریزه در جامعه آزاد باشد و از طرفی ارضاء غریزه ممنوع. در غیر این صورت باید کلوپ‏های شبانه و کاباره‌ها را باز کنیم‏”.

مطهری همچنین با انتقاد از روابط زنان و مردان در جامعه ایران اظهار داشت: “هر روابطی باید در کادر ازدواج موقت يا دائم باشد. ما روابطی نداریم که پسر و دختر بخواهند به راحتی با هم صمیمی شوند. اینکه با یکدیگر کوه برویم و بگوییم و بخندیم که نمی شود. زن و مرد و پسر و دختری اگر بخواهند با یکدیگر هم‌صحبت و صمیمی شوند، باید محرم یکدیگر باشند”.
داشتن دیدگاه صرفاً جنسی نسبت به روابط زن و مرد و به ویژه نگاه کالایی به زنان و دختران، از ویژگی‏های نگرش ایدئولوژیک حکومت اسلامی ایران است که سیاست‏هایی همچون محدودسازی زنان در اجتماع و تحمیل پوشش رسمی تحت عنوان “حجاب برتر” به بهانه مبارزه با موضوعات خودساخته ای همچون “بدحجابی” از نتایج آن است.