اعطای نشان ملی لژیون دونور به رؤسای فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

arton18789عبدالکریم لاهیجی، رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، صدیقی کبا و میشل بلوم، رؤسای افتخاری فدراسیون، امروز 6 نوامبر 2015 (15 آبان 1394) در کاخ الیزه نشان ملی لژیون دونور را از رئیس جمهوری فرانسوا هولاند دریافت کردند.

در این مراسم، رئیس جمهوری هولاند بر شجاعت مدافعان حقوق بشری که جان خود را به خطر می‌اندازند و فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر با 178 سازمان عضو خود در سراسر جهان نماینده‌ی آنهاست، تأکید کرد. رئیس جمهوری فرانسه بر ضرورت دخالت دیپلماتیک فرانسه در محافظت از مدافعان حقوق بشر تأکید کرد و قول داد از تمام فرصت‌ها برای این کار بهره بگیرد.

برای سه دریافت‌کننده‌ی این نشان، این مراسم در وهله‌ی اول و پیش از هر چیز، قدردانی از جنبشِ فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و تمام مدافعان حقوق بشر بود. آنها توجه رئیس جمهوری را به وضعیت ده‌ها تن از مدافعان حقوق بشر که در سراسر جهان در حبس خودسرانه به سر می‌برند ـ به‌ویژه در آذربایجان، ایران، مصر و آنگولا ـ جلب کردند. به علاوه، آنها بر اهمیت فعالیتِ نظام‌مند دیپلماسی فرانسه برای کسب آزادی این مدافعان و نیز به‌طورِ کلی محافظت از مدافعان حقوق بشر و آزادی دفاع از حقوق بشرِ جهان‌شمول تأکید ورزیدند.

ادامه‌ی متن فارسی در پیوست یا در اینجا:https://www.fidh.org/article18790

متن فرانسوی: https://www.fidh.org/article18781



متن انگلیسی: https://www.fidh.org/article18789



متن اسپانیایی: https://www.fidh.org/article18788



عبدالکریم لاهیجی : دادگستری جمهوری اسلامی یکی‌ از فاسد‌ترین دستگاههای دولتی ایران است



احسان منوچهری ـ رادیو بین المللی فرانسه

میهمان این هفتۀ "چهره‌ها و گفت‌وگوها" حقوقدان، وکیل دعاوی به‌ویژه در زمینۀ دفاع از حقوق و آزادیهای انسانی و اساسی، رئیس «جامعۀ دفاع از حقوق بشر در ایران» و رئیس «فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر» است. با این سخنان شاید نیازی به معرفی بیشتر میهمان این گفت‌وگو، دکتر عبدالکریم لاهیجی نباشد.

این گفت‌وگو را با اشاره به اعطای نشان "لژیون دو نور"، بر جسته ترین نشان دولت فرانسه، به او آغاز می‌کنیم. این نشان از سوی رئیس جمهوری فرانسه، فرانسوا هولاند، طی مراسمی در کاخ الیزه در روز جمعه 6 نوامبر/ ١٥ آبان بر سینۀ او نصب خواهد شد.

ادامه‌ی متن فارسی در پیوست یا در اینجا: https://www.fidh.org/article18787



-------------------------------------------
League for the Defence of Human Rights in Iran (LDDHI) - FIDH member
جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (عضو فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر)ـ

فیس بوک  http://www.facebook.com/lddhi.fidh
E-mail: lddhi(at)fidh.org یا lddhi.fidh(at)gmail.com
Twitter: @fidh_fa
Youtube: https://www.youtube.com/c/LDDHIFIDH

صفحه ایرانِ فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر

صفحه فارسی فدراسیون

FIDH's Iran page: http://www.fidh.org/en/asia/iran/

arton18789.jpg
arton18789.jpg
~965 KBS