آزادی ۴ تن از بازداشتی های تهران و کرج؛ دو دانشجو همچنان در بند به سر می برند

ارسال خبر: خانم سمیه مهربانی 2 مهر

5-daneshio-300x191خبرگزاری هرانا – چهار تن از بازداشت شدگان اخیر در تهران و کرج به قید وثیقه و کفالت آزاد شدند و حسین جندقیان و سیامک ملامحمدی همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهربان کشاورزی، سپهرداد صاحبان، کیانا کریم‌پور و غزال مقدم با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه و کفالت آزاد شدند، حسین جندقیان و سیامک ملامحمدی کماکان در بازداشت به سر می برند.

این دو دانشجو که در بند دو-الف زندان اوین هستند، جز دو تماس کوتاه با خانواده شان نتوانسته‌اند هیچ تماسی با بیرون بگیرند. بازپرس پرونده تا کنون هیچ توضیحی راجع به پرونده‌ی به خانواده‌ها نداده و مساله همچنان مبهم و گنگ باقی مانده است.

در جریان حمله به دو خانه دانشجویی در تهران و کرج در چهارشنبه گذشته، پنج فعال دانشجویی به نام های سیامک ملامحمدی فارق التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه خواجه نصیر و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پلی‌تکنیک، مهربان کشاورزی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، سپهر صاحبان، حسین جندقیان و کیانا کریم‌پور از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان خواجه نصیر و همچنین غزال مقدم، بازداشت و  به زندان اوین منتقل شدند.

سیامک ملامحمدی فارغ‌التحصیل دانشگاه خواجه نصیر در رشته‌ی برق و دانشجوی مهندسی هسته‌ای در دانشگاه پلی‌تکنیک درحالی بازداشت شد که سال گذشته بعد از سه سال محرومیت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با تعهد و بازجویی پذیرفته شده بود.

هم چنبن حسین جندقیان دانشجوی برق دانشگاه خواجه‌نصیر نیز که اخیرا پس از دو ترم تعلیق و محرومیت از کلیه‌ی امکانات رفاهی به دانشگاه برگشته بود همچنان در زندان به سر می‌برد.