فشار بر خانواده‌ی فعالان سیاسی کُرد همچنان ادامه دارد

13352
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز پیش نیروهای امنیتی ایران وارد منزل “کاوه و اسرین کانبی” (خواهر و برادر) شده و به پدر و مادر این دو فعال سیاسی کُرد گفته‌اند که باید فرزندانتان را به مراکز قضایی حکومت ایران تحویل دهند.

در همین رابطه روز چهارشنبه پانزدهم خردادماه دادگاه انقلاب شهرستان بوکان با ارسال احضاریه به خانواده‌ی این دو فعال کُرد، به آنان گفته‌اند که فرزندانشان باید در دادگاه حاضر شوند.

اسرین کانبی و کاوه، (خواهر و برادر)
دادگاه انقلاب بوکان اتهام این دو فعال را ” ایجاد تجمع غیر قانونی و تشویش اذهان عمومی، تلاش علیه امنیت ملی و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران” عنوان کرده است.

“کاوه کانبی” همراه با خواهرش ” اسرین کانبی” سال گذشته به دلیل فشار نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی ایران مجبور به خروج از کشور شده و هم اکنون در کشور ترکیه ساکن می‌باشند.

این دو فعال کُرد اهل بوکان پس از شرکت در تظاهراتی که به نشانه‌ی اعتراض به کشته شدن “سمیه فیض‌الله‌‌پور” در بوکان انجام گرفته بود، توسط نیروهای اداره‌ی اطلاعات شناسایی و احضار شده بودند که پس از آن مجبور به خروج از کشور شدند.

در فروردین‌‌ماه سال گذشته یک دختر جوان اهل بوکان به نام “سمییه فیض‌الله‌پور” توسط افرا ناشناسی ربوده و پس از چند روز جسد وی پیدا شد.

به دنبال این رویداد زنان و فعالان مدنی در بوکان به نشانه‌ی اعتراض به این رویداد فرخوانی را جهت برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز منتشر نمودند، که در این تظاهرات نزدیک به ٣ تا ٤ هزار نفر که بیشتر آنان زنان و دختران بودند شرکت کردند.
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=10659