نقش‌های (فرا)جنسیتی در قاب فرهنگ

ارسال کننده:خانم نازی نیکویی سلیم 21 مرداد

همجنس‌گرا، دگرجنس‌گرا، کوئیر، لزبین، همو، ترانس‌سکسوال، دوجنس‌گرا، همه‌جنس‌گرا، هیچ‌جنس‌گرا، گاهی این جنس‌گرا و گاهی جنس‌دیگرگرا، هر قدر تمایزگذاری بین انتخاب جنسیت در روابط جنسی و اجتماعی بیشتر شود، دفاع از حقوق اجتماعی برابر و رفع تبعیض بین انسان‌ها نیز پیچیده‌تر می‌شود. ادامه‌ی مطلب

علیرغم هشدار پزشکان؛ قوه قضاییه از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان جلوگیری می‌کند

ارسال کننده:خانم نازی نیکویی سلیم 21 مرداد

خبرگزاری هرانا ـ قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از یک هفته از اعلام نظر پزشکان معتمد این قوه مبنی بر اینکه نرگس محمدی باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد، از اعزام این فعال مدنی به بیمارستان جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، نرگس محمدی در ساعت‌های پایانی روز شنبه، دهم مرداد ماه ۱۳۹۴ پس از آن‌که به مدت هشت ساعت دچار فلج عضلانی می‌شود به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد.

اما پزشکان بیمارستان طالقانی پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام می‌کنند که خانم محمدی باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد.

با وجود این نظر، مقام‌های مسئول در قوه قضاییه، خانم محمدی را با وجود تأکیدهای پزشکان مبنی بر معاینه این مدافع حقوق بشر توسط پزشک متخصص، روز یکشنبه، ۱۱ مرداد ماه، دو ساعت قبل از انجام ملاقات هفتگی به زندان اوین منتقل می‌کنند.

خانم محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است.

پزشک‌های متخصص در خصوص دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی معتقد هستند که این بیماری‌ها در فضای زندان تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌تواند به معلول شدن بیمار بیانجامد.

دو هفته قبل نیز خانواده خانم محمدی در پی تشدید بیماری این فعال مدنی زندانی، با موافقت دادستانی تهران برای روز سه‌شنبه، ششم مرداد ماه ۱۳۹۴ از پزشک متخصص مغز و اعصاب وقت گرفته بودند که بنا بر دلایل نامشخص، مقام‌های مسئول در قوه قضاییه از اعزام خانم محمدی به نزد پزشک متخصص امتناع کردند.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی پیش از این به سایت کانون مدافعان حقوق بشر گفته بود که بی‌توجهی به درمان همسرش و همچنین آزاد نکردن او براساس قوانین موجود را نمی توان سهل‌انگاری یا ندانم‌کاری قلمداد کرد.

او گفته بود که مقام‌های مسئول در نهادهای امنیتی و قوه قضاییه، پرونده بیماری همسرش را به شکل انحصاری در اختیار داشته و می‌دانند که بیماری او در چه شرایطی تشدید و خطرناک می‌شود.

ادامه‌ی مطلب

نامه نرگس محمدی به مادران رنج دیده و زنان زندانی برای پاسداشت عدالت، آزادی و حقوق بشر

ارسال کننده:خانم ندا امین 24 مرداد

زندانی سیاسی،حقوق بشری طی نامه ای به حمایت از مادران زندانی اعلام کرد که پاسداشت عدالت و آزادی و حقوق بشری وظیفه هر زن است.

images(4)کیهان نوین: نرگس محمدی در نامه اى به کمپین حمایت از مادران زندانى نوشته است که من یک زن و مادر و فعال حقوق بشر هستم، در این سرزمین هر دو ویژگی یعنی زن بودن به اضافه فعال حقوق بشر بودن جرمی مضاعف است، چرا که از نظر قدرتمندان، وظیفه زن، خانه نشینی و فرزندداری است و اگر زنی که مادر هم هست به جای عرصه خصوصی و خانه پای در عرصه عمومی گذاشته و منتقد قدرت گردد، نه مساوی یک مرد فعال مدنی، سیاسی – عقیدتی بلکه به جرم زن بودن به طور مضاعف مجازات خواهد شد، در ادامه متن نامه را بخوانید: ادامه‌ی مطلب

عدم تمایل کشورها به انجام بازی تدارکاتی با تیم‌ملی فوتبال دختران زیر ١٩ سال

ارسال کننده:خانم ندا امین 24 مرداد

«مهناز امیر‌شقاقی» سرمربی تیم‌ملی فو‌تبا‌ل دختران زیر ۱۹ سال گفت: تیم شرایط خوبی دارد، اما متاسفانه ما نتوانستیم بازی تدارکاتی برگزار کنیم چرا که به دلیل تداخل بر‌نامه‌ها هیچ تیمی حاضر نشد با ما بازی تدارکاتی برگزار کند.

download (2)کیهان نوین: «مهناز امیر‌شقاقی» درباره شرایط تیم‌‌ملی دختران زیر ۱۹ سال قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا، اظها‌ر کرد: آخرین اردوی تیم‌ملی دو روز پیش به پایان رسید. در اردوی پایانی دو بازی با تیم شهرداری بم انجام دادیم که برای ما خیلی مهم بود و موفق شدیم ترکیب اصلی خودمان را بشناسیم و آمادگی بچه‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم. امیدوارم بازی‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا انجام دهیم و گام بعدی را برای پیشرفت فو‌تبا‌ل ایران برداریم و جایگاهمان را بهتر کنیم. ادامه‌ی مطلب

دردسرهای طلاق توافقی مشروط برای زنان

ارسال کننده:آقای نوید احمد فخرالدین 21 مرداد

وکیل دادگستری در گفتگو با روزان مطرح کرد:

طبق آمار قوه قضائیه، بالاترین آمار پرونده‌های خانواده متعلق به طلاق توافقی است.

ادامه‌ی مطلب

ادامه زندان بهاره هدایت غیرقانونی است

ارسال کننده:آقای فرزاد نایب قریب 23 مرداد

خبرگزاری هرانا – ادامه بازداشت زندانی سیاسی، بهاره هدایت علیرغم لازم الاجرا شدن قانون مجازات جدید و به خصوص ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، غیرقانونی است و او می بایست آزاد شود. ادامه‌ی مطلب

جایزه سالانه «شجاعت در کشیدن کارتون» به آتنا فرقدانی تعلق می‌گیرد

ارسال کننده:خانم مرادی 21 مرداد

تقاطع: “شبکه بین‌المللی حقوق کارتونیست‌ها” (CRNI)، جایزه‌ی “شجاعت در کشیدن کارتون” خود در سال ۲۰۱۵ را به آتنا فرقدانی، نقاش و فعال حقوق بشر زندانی در ایران اعطا می‌کند. ادامه‌ی مطلب

جلب اعتماد دختران با لباس نيروی انتظامی

ارسال کننده:خانم مریم مرادی 21 مرداد

فردي که خود را در شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي، مامور يك نهاد دولتي جا زده بود، توسط پليس فتا استان گيلان در رشت شناسايي و دستگير شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ «محمدخاني» رئيس پليس فتا گيلان در تشريح اين خبر گفت: كارشناسان تيم رصد اين پليس، پروفايلي را در شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي با بيش از 700 نفر عضو شناسايي كردند كه گرداننده آن با جعل عنوان مامور يك نهاد دولتي، در فضاي مجازي فعاليت مي‌کرد. ادامه‌ی مطلب

تجاوز به دختر پناهجوی ایرانی در اقیانوس آرام

ارسال کننده:خانم مریم مرادی 21 مرداد

تجاوز به یک دختر 23 ساله پناهجوی ایرانی که در راه ورود به استرالیا پشت مرزهای این کشور در یکی از جزایر اقیانوس آرام زندانی بود، سئوالات زیادی را درباره نحوه برخورد دولت استرالیا با پناهجویان به وجود آورده است. در پیگیری آنا، وزارت خارجه جمهوری اسلامی و سفارت استرالیا در تهران در این‌باره اظهار بی‌اطلاعی کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، «ن . ب» دختر 23 ساله ایرانی در ماه می سال گذشته زمانی که در حال بازگشت از دیدار دوستان خود به کمپ پناهندگان در جزیره «نائورو» بود مورد تجاوز قرار گرفته است. این اتفاق در سکوت خبری باقی مانده بود تا اینکه امروز «سارا هنسون» نماینده حزب سبز در مجلس سنای استرالیا، و همچنین برادر این دختر در گفت و گو با «ای بی سی نیوز» استرالیا پرده از بخش‌هایی از ماجرا برداشتند. ادامه‌ی مطلب

فتوا: اگر همسرتان زشت است، حشیش بکشید

ارسال کننده:خانم سمیرا اطاعت 22 مرداد

یک اسلامگرای مغربی، در خطبه‌های نماز جمعۀ گذشته در مسجدی در جنوب این کشور، فتوایی عجیب و بی‌سابقه صادر کرد.

به گزارش قدس آنلاین، این روحانی‌نمای سلفی و جوان که گویی خود تحت تأثیر مواد مخدر روان گردان قرار داشت، در خطبۀ نماز جمعه خطاب به نمازگزاران گفت: هر مردی که زنش زشت است، حق دارد شبها حشیش استعمال کند تا او را زیبا ببیند! ادامه‌ی مطلب