ممانعت از اجرای موسیقی خوانندگان زن در ارومیه

خبرگزاری هرانا – کنسرت گروه هنری “دلیار” که قرار بود با اجرای خوانندگان به نفع بیماران سرطانی در بیمارستانی در ارومیه برگزار شود، توسط ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان لغو شد. ممانعت از اجرای این گروه هنری، به بهانه عدم ارایه موافقت‌نامه کتبی از فرماندهی انتظامی استان صورت گرفته است. استاندار آذربایجان غربی وعده داده است که دلیل برگزار نشدن این کنسرت را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از عصر ایران، دیروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸، پریسا علی‌لو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی از لغو کنسرت گروه هنری «دلیار» با اجرای خوانندگان زن به نفع بیماران سرطانی خبر داد. ادامه‌ی مطلب

پنج زندانی زن از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه پنج زندانی زن از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. شکوفه یداللهی، الهام احمدی و سپیده مرادی سه تن در این زندانیان هستند که از تاریخ ۱ اسفندماه سال ۹۶ و در جریان حوادث موسوم به گلستان هفتم به همراه تعداد بسیاری از دراویش گنابادی بازداشت و مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ پنج زندانی از زندان قرچک ورامین به بند زنان زندان اوین منتقل شدند. ادامه‌ی مطلب

اقدام به خودکشی دختر نوجوان در تهران

خبرگزاری هرانا – روز گذشته، یک دختر نوجوان ۱۸ ساله،  از روی پلی واقع در اتوبان بسیج تهران، اقدام به خودکشی کرد و با تلاش ماموران پلیس راهور از خودکشی منصرف شد. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی‌های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۸، معاون هماهنگ کننده پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد که با تلاش ماموران گشت زنی، دختر ۱۸ ساله از خودکشی منصرف شد.

ابوالفضل موسوی‌پور گفت: ” عصر روز گذشته ، یکی از تیم های گشتی منطقه ۱۴ هنگام گشت زنی در اتوبان بسیج روی پل هجرت، متوجه شهروندی می شوند که از گاردریل های کناری روی پل به آنطرف رفته و قصد خودکشی دارد”.

وی افزود: “راننده خودروی گشتی به محض دیدن این صحنه بلافاصله از خودرو پیاده شده و با توجه به حساسیت موضوع آرام به سمت این خانم حرکت می کند. این کارمند پلیس راهور فاتب در هنگام نزدیک شدن به این فرد با کلماتی توجه و حواس وی را جلب کرده و در عرض چند ثانیه چنان تاثیری بر وی می گذارد که به محض رسیدن به محل ایستادن ایشان، فرد مذکور به توصیه های پلیس عمل کرده و از گارد ریل ها به سمت داخل پل می آید.

آقای موسوی‌پور ادامه داد: “سپس کارمند رضایی، کیف این خانم را می گیرد و ایشان را به سلامت به سمت خودروی پلیس هدایت می کند. به محض عبور ایشان از عرض پل ، کارمند پلیس راهور فاتب ، این خانم را به داخل خودرو هدایت کرده و با اورژانس و نیروهای امدادی تماس می گیرد “.

ادامه‌ی مطلب

پرستو صالحی به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد

خبرگزاری هرانا – پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون، از طریق ابلاغیه ای به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران احضار شد. بر اساس این ابلاغیه وی باید ظرف مدت ۵ روز در شعبه ۱۲ بازپرسی این دادسرا حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۲۷ تیرماه ۹۸، پرستو صالحی، بازیگر سینما و تلویزیون از احضارش به دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داد.

خانم صالحی ساعاتی پیش، متن و تصویر این ابلاغیه را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است. در این ابلاغیه که در تاریخ ۱۷ تیرماه صادر و امروز پنج‌شنبه ۲۷ تیرماه ۹۸ به وی ابلاغ شده، از وی خواسته شده است در ارتباط با اتهام “تشویش اذهان عمومی” ظرف مدت ۵ روز در شعبه ۱۲ بازپرسی این دادسرا حاضر شود.
لازم به ذکر است پرستو صالحی پیشتر در تاریخ ۲۸ مردادماه ۹۷، به دنبال احضار تلفنی در واحد نظارت و پیگیری قوه قضاییه بازجویی شد. دلیل این احضار و بازجویی صحبت‌های انتقادی وی نسبت به اوضاع کشور عنوان شد.

این بازیگر سینما و تلویزیون مجددا در تاریخ ۱۰ مهرماه سال گذشته جهت پاره‌ای توضیحات، مجددا احضار و بازجویی شده بود. به گفته وی دلیل احضارش پست‌های صفحه اینستاگرامش بوده است. خانم صالحی در صفحه شخصی اینستاگرامش به بحث درباره مواردی مانند اختلاس، قیمت دلار، زندانیان سیاسی، کودک‌آزاری، تجاوز و قرارداد دریای خزر پرداخته است.

مامورانی که یک زن را ضرب‌وشتم کرده بودند، لوح تقدیر و هدیه نقدی گرفتند

به گزارش رادیو فردا-خبرگزاری تسنیم گزارش داده که به دستور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، رئیس پلیس تهران از عملکرد مأموران سرکلانتری چهارم این شهر قدردانی کرده و به آنها لوح تقدیر و هدایای نقدی داده است.

منظور از عملکرد ماموران سرکلانتری چهارم، ماجرای بوستان پلیس منطقه تهران‌پارس است که چهارم تیرماه امسال رخ داد.

در ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های مجازی منتشر شد، چند مأمور پلیس در حال ضرب‌وشتم یک زن جوان و مقاومت وی در برابر بازداشت شدن دیده می‌شدند.

پس از انتشار گسترده این ویدئو و واکنش منفی شدید به این حادثه، حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران گفت «دو مامور انتظامی این پارک عزل شدند».

پلیس همچنین علت این حادثه را « «هنجارشکنی و اعتراض جمعی از شهروندان به رفتارهای دختر یادشده و دوستانش، همچنین تعرض آنها به مأموران پلیس» را دانست و از بازداشت آنها خبر داد.

یک روز بعد اما مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد که دستور عزل این دو مامور متوقف شد تا تحقیقات صورت گیرد.

در همان ایام، اگرچه در مجلس برخی از نمایندگان اعلام کردند که به وزیر کشور در این زمینه تذکر خواهند داد و رفتار پلیس را نکوهش کردند ولی روز ۱۲ تیرماه، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در این زمینه به پلیس تذکر داد و تأکید کرد: «دستگاه قضایی نمی‌پذیرد که پلیس تسلیم جوسازی‌ها شود».

تذکر قضایی در این زمینه و پخش گزارش‌های متعدد از صداوسیما علیه شهروندانی که به پارک رفته بودند، در نهایت منجر به تقدیر از مامورانی شد که با دختر جوان و دوستانش برخورد کرده بودند.

حکم ۴۰ سال حبس برای آواز زنان! چرا؟‌

به گزارش رادیو فردا-از زمانی که زنان یک انگشت را در دهان می‌گذاشتند تا صداشان را موقع صحبت کردن با «مرد نامحرم» تغییر دهند حالا سال‌ها گذشته اما همین امروز هم ما در کشوری زندگی می‌کنیم که صدای آواز زنان نه تنها ممنوع که حرام شرعی است.

نیمی از جمعیت ایران حق آواز خواندن ندارند. استعدادهای هنری بسیاری در سال‌های پس از انقلاب ۵۷ به هدر رفته و صدای زنان در گلوهاشان حبس شده است. چرا دین اسلام آواز زن را حرام دانسته؟ آیا در این ممنوعیت تنها نقش نهاد مذهب را می‌توان دید؟ یا رد پای سیاست و فرهنگ و جامعه هم آشکار است؟

این هفته در تابو میزبان احمد کاظمی موسوی، استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جرج واشینگتن و حسین بهاربین، خواننده و استاد آواز هستیم تا درباره همین موضوع بحث کنیم. ادامه‌ی مطلب

یک زندانی زن در زندان نوشهر اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز حکم اعدام یک زندانی زن که پیشتر ار بابت اتهام “قتل” یک پسر پنج ساله کلاردشتی به اعدام محکوم شده بود، با حضور شماری از مسئولان قضائی، نظامی و انتظامی در زندان نوشهر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایرنا، صبح امروز چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۸، یک زندانی زن در زندان نوشهر در ملا عام اعدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاردشت از اجرای حکم اعدام یک زن که از سه سال پیش متهم به قتل یک پسر پنج ساله کلاردشتی شده بود خبر داد.

سید فرزاد حسینی افزود: این زن ۴۳ ساله که در تیرماه سال ۹۵ بردیا حاتمی کودک پنج ساله اهل منطقه رودبارک کلاردشت را به قتل رسانده بود، سحرگاه امروز به دار آویخته شد. ادامه‌ی مطلب

آخرین وضعیت مرضیه امیری از زبان وکیلش؛ محرومیت از دسترسی به وکیل و خدمات پزشکی

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع مرضیه امیری، روزنامه نگار روزنامه شرق و از بازداشت شدگان روز کارگر، با بیان محرومیت دسترسی موکلش به وکیل در مراحل بازجویی، گفت که جلسه رسیدگی به اتهامات وی ۲۲ مردادماه برگزار می شود. آرش دولتشاهی همچنین به بیماری صرع مرضیه امیری و ضرورت مراقبت های پزشکی تخصصی از وی اشاره کرد و گفت که با توجه به اینکه امکانات پزشکی مناسب در زندان اوین وجود ندارد، باید امکان تبدیل قرار موکلش به قرا وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه فراهم شود. وی در ادامه با گفتن اینکه از دولت حسن روحانی انتظارات بیشتری می رفت گفت با اینکه مرضیه امیری هم دانشجو هم خبرنگار بود، وزارت علوم و وزارت ارشاد هیچ حمایتی از او نکردند. مرضیه امیری در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه در جریان تجمع روز کارگر در مقابل مجلس بازداشت و از ۱۸ خردادماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ به بند زنان زندان اوین منتقل شده است. ادامه‌ی مطلب

یک عضو شورای شهر اصفهان به دوسال حبس تعزیری محکوم شد؛ از جمله اتهامات دفاع از حقوق زنان و معلمان

به گزارش صدای آمریکا-یک عضو شورای شهر اصفهان که پیشتر از یک عضو شورای شهر شیراز در رابطه با اظهاراتش درباره بهائیان، و نیز از دوچرخه سواری زنان حمایت کرده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.

مهدی مقدری روز دوشنبه ۲۴ تیرماه در صفحه توئیتر خود با اعلام این خبر نوشت که براساس احکام صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری اصفهان، علاوه بر دو سال حبس به دو سال انفصال از خدمات دولتی و عضویت در شورای شهر، دو سال ممنوعیت حضور در احزاب و فعالیت سیاسی، و دو سال ممنوعیت از حضور در فضای مجازی محکوم شده است.

این عضو شورای شهر اصفهان در این توئیت اتهامات خود را «تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی در حمایت از مهدی حاجتی، دکتر غروی، تجمع صنفی معلمان، دفاع از حقوق زنان و ..» عنوان کرده است. ادامه‌ی مطلب

نازنین زاغری به بیمارستان منتقل شد

خبرگزاری هرانا – نازنین زاغری رتکلیف، زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین به بخش روان‌درمانی بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده است. خانم زاغری از تاریخ ۲۵ خردادماه به مدت ۲ هفته دست به اعتصاب غذا زده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از بی بی سی، نازنین زاغری شهروند ایرانی بریتانیایی از زندان اوین به بخش روان پزشکی بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شده است.

ریجارد رتکلیف گفته است که همسرش روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شده و در آنجا زیر نظر سپاه پاسداران است. ادامه‌ی مطلب