اطلاعیه ۱۲۰۴ نمایندگی کشورهای شرق آسیا در خصوص جان باختگان و بازداشتی های آبان ۱۳۹۸

جوان مسافرکش در پی شکست عشقی به زنان تهرانی رحم نمی کرد

به گزارش با مردم-مرد جوانی که متهم است سه زن را ربوده و مورد آزار قرار داده است، در حالی در دادگاه کیفری استان تهران بازجویی شد که مدعی است در پی انتقام از دختر موردعلاقه‌اش دست به این کار زده است.

سه شاکی این متهم در پاییز شکایتی را علیه این مرد مطرح کردند و خواستار بازداشتش شدند. آن‌ها گفتند متهم به‌جز اینکه اموالشان را سرقت کرده، آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

اولین شکایت را زنی میان‌سال به مأموران پلیس ارائه داد. این زن گفت: مردی در جاده شهریار من را به‌عنوان مسافر سوار ماشین کرد و بعد از طی مسیری اموالم را به سرقت برد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. ادامه‌ی مطلب

تداوم بی خبری از وضعیت آتنا دائمی پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

خبرگزاری هرانا – آتنا دائمی، کنشگر مدنی محبوس از ۱۲ روز پیش از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است. علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده دائمی تاکنون پاسخ روشنی از سوی مسئولین در خصوص وضعیت او داده نشده است. بی خبری از وضعیت این زندانی عقیدتی باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است. پیشتر دادیار ناظر بر زندان اوین در گفتگو با خانواده آتنا دائمی، ضمن تایید انتقال او به مکانی نامعلوم از احتمال گشایش پرونده جدیدی علیه او خبر داده بود. این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته است. از میان این افراد نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس نیز روز سه‌شنبه ۳ دی ماه همراه با خشونت و ضرب و شتم به زندان زنجان تبعید شده بود. ادامه‌ی مطلب

جسد یکی از فعالین زیست محیطی مهاباد کە از هفتە پیش ناپدید شدە بود، در حد فاصل بوکان بە مهاباد کشف شد.

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، بامداد روز یکشنبە ١٥ دی ٩٨ (٥ ژانویە ٢٠١٩)، جسد خانم ”خدیجە خدیر“ از فعالین زیست محیطی مهاباد در حد فاصل بوکان و مهاباد کشف شدە است.

خدیجە خدیر از روز چهارشنبە هفتە گذشتە پس از خروج از منزل ناپدید شدە بود و چندین هیئت کوهنرودی از آن زمان برای یافتن وی در ارتفاعات اطراف مهاباد مشغول جستجو بودەاند. ادامه‌ی مطلب

دختر ۲۱ ساله‌ای که ۱۷ بار از خانه فرار کرده است

به گزارش تابناک-تاکنون ۱۷ بار از خانه فرار کرده ام و با انواع و اقسام رفتار‌های پرخطر آشنایی دارم. من در اوج هیجانات دوران جوانی در حالی مسیر خلاف را برگزیدم که از عاقبت آن هیچ اطلاعی نداشتم، اما پدر و مادرم نیز مرا رها کردند به طوری ادامه‌ی مطلب

یک زن جوان اهل سقز پس از آنکە دو کودک خود را بە قتل رساند بە زندگی خود نیز پایان داد.

برپایە گزارش رسیدە بە سازمان حقوق بشری هەنگاو، روز پنجشنبە ١٢ دی ٩٨ (٣ ژانویە ٢٠٢٠)، یک زن جوان اهل سقز  و ساکن تهران با هویت ”ژیلا رسولی“ با خوراندن سم دو کودک خود را بە نام های ”حمید رضا و آتنا هاشمی فرد“ بە قتل رساندە است.

خبرنگار هەنگاو در سقز اعلام کرد کە این زن پس از بە قتل رساندن دو فرزند خود، از طریق حلق آویز کردن بە زندگی خود نیز پایان دادە است.

یک منبع نزدیک بە این خانوادە بە خبرنگار هەنگاو گفتە است کە ژیلا رسولی بە دلیل اختلافات خانوادگی پس از کشتن فرزندانش خودکشی کردە است.

 

 

فراخوان جلسه مجمع عمومی ماهانه کانون دفاع ازحقوق بشر در ایران در یکشنبه ۰۵ ژانویه ۲۰۲۰

گزارش صوتی جلسه سخنرانی کمیته دفاع از حقوق کودک و نوجوان در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۱۹

گزارش صوتی جلسه سخنرانی نمایندگی گیسن در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹

گزارش صوتی و تصویری جلسه ماهانه نمایندگی هامبورگ در تاریخ ۲۹ دسامبر ۲۰۱۹