مرجان گرینبلات: زن‌کشی در ایران نتیجه قدرت‌زدایی حقوقی و فرهنگی از زنان است

مرجان گرینبلات، بنیانگذار «ائتلاف حقوق همه اقلیت‌ها در ایران» و عضو بخش اقلیت‌های خاورمیانه در «اتحادیه ضدافترا»، می‌گوید،رومینا دختر ۱۴ ساله که از سوی پدرش سر بریده شد

شیوع «زن کشی» – که یک جرم ناشی از تنفر جنسیت‌گرایانه با هدف کشتن زنان به خاطر زن بودنشان است – در ایران «از نتایج مستقیم بازمهندسی مردسالارانه ساختارهای اجتماعی و قدرت‌زدایی حقوقی و فرهنگی از زنان و دختران توسط حکومت» است.

گرینبلات روز پنجشنبه در مقاله‌ای در نیوزویک نوشت: «کشتن زنان به نام ناموس و فرهنگ، مانند دیگر بی عدالتی‌ها و رفتارهای وحشیانه احیاشده در ایران، درحال بازادغام شدن در جامعه‌ای است که از تبلیغات، به عنوان ابزاری ابتدایی برای تهدید و اجبار استفاده می‌کند.» ادامه‌ی مطلب

رژیم ایران با کرونا، زندانیان سیاسی را شکنجه می‌کند

نرگس محمدی از ابتلای خود و تعدادی از زندانیان به کرونا در زندان خبر داد.Narges Mohammadi نرگس محمدی
در پی انتشار نامه نرگس محمدی، فعال مدنی زندانی در زندان زنجان که از ابتلای خود و تعداد دیگری از زندانیان به کرونا و نبود امکانات درمانی و بهداشتی خبر داد، کاربران ایرانی با انتشار پیام هایی با هشتگ #شکنجه_با_کرونا یک طوفان توئیتری به راه انداختند.

کاربران در توئیتر با انتشار پیام‌هایی، با اشاره به این بخش از نامه خانم محمدی که اعلام کرد «با ابتلا به کرونا بدون دارو وخدمات پزشکی بسر میبرم»، عنوان کردند که ممانعت از اعطای مرخصی به زندانیان مبتلا به کرونا را مصداق شکنجه دانسته و آن را تلاش برای خاموش کردن صدای فعالان مدنی عنوان کردند.

خشونت خانگی؛ دختر جوان کوهدشتی با ضربه پتک پدر به کما رفت

امروز سه شنبه ۲۴ تیر، یک دختر ۲۰ ساله در کوهدشت توسط پدرش با ضربه پتک به کما فرورفت. مصدوم با اورژانس به بیمارستانی در خرم آباد اعزام و شرایط وی وخیم گزارش شده است. پدر این دختر جوان پس از این اقدام، دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، امروز سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹، یک دختر ۲۰ ساله در کوهدشت پس از اینکه توسط پدرش به وسیله یک پتک مورد ضرب و جرح قرار گرفت به کما رفت.

بر اساس این گزارش، پدر خانواده تحت تاثیر مواد مخدر قصد داشته همسر خود را نیز به قتل برساند که با بیدار شدن زن و طلب کمک از همسایه ها، موفق به این کار نمی شود. ادامه‌ی مطلب

نرگس محمدی از زندان: کرونا گرفته‌ام و شکایت قانونی خواهم کرد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی، در نامه‌ای از داخل زندان زنجان، از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و نوشت در اعتراض به شرایط زندان و عدم رسیدگی پزشکی اقدام به شکایت قانونی خواهد کرد.

در همین این نامه‌ که روز دوشنبه از سوی امتدادنیوز منتشر شد، آمده است: «۲۱ تیرماه زندانیان زن زنجان که ۱۸ نفر هستیم تفکیک شدیم و شش نفر که علائم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ما ۱۲ نفر که تقریبا از ۱۱ روز پیش علائم کرونا نمایان شد در داخل بند قرنطینه شدیم.»

این زندانی گفته از آنها تست گرفته شده اما جوابش به آنها داده نشده است، «امروز به ناگهان تعدادی به داخل بند آمده و بند را تفکیک کردند. یکی از همبندیها که پنجشنبه با وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد با تشخیص قطعی کرونا امروز صبح با وثیقه آزاد شد.» ادامه‌ی مطلب

علم‌الهدی: بی‌حجابی دهن کجی به خداست؛ درجامعه‌ای به خدا دهن‌کجی کنند عذاب نازل می‌شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بی‌حجابی دهن‌کجی به پیغمبر اسلام (ص) و خداست، وقتی در جامعه‌ای به خدا دهن‌کجی کنند، طبیعی است که خدا نیز به این جامعه رحم نمی‌کند و عذاب بیشتر نازل می‌شود.احمد علم الهدی

احمد علم الهدی
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مجازی نماز جمعه مشهد افزود: بانوان باید در فصل تابستان سعی کنند حجاب خود را حفظ کنند و بی‌حجاب نباشند.

وی ادامه داد: نمی‌گوییم این ویروس و بلیه عذاب خدا بر مردم است، خدا ما را در دنیا عذاب نمی‌کند چون خلیفه پیغمبر، جانشین و وصی پیغمبر (ص)، وجود اقدس مولا امام زمان (عج) در بین ما هستند، هرچقدر هم استحقاق عذاب داشته باشیم خدا ما را عذاب نمی‌کند و زمانی این بلیه از ما دفع می‌شود که ما وسیله ترحم پروردگار و نه وسیله غضب خدا را فراهم کنیم. ادامه‌ی مطلب

قرنطینه شدن نرگس محمدی و ۱۱ زندانی زن دیگر در زندان زنجان به دلیل داشتن نشانه‌های کرونا

«نرگس محمدی» از قرنطینه شدن خود و ۱۱ زندانی زن دیگر به دلیل داشتن نشانه‌های کرونا در زندان زنجان خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «نرگس محمدی»، فعال حقوق بشر محبوس در زندان زنجان، با نوشتن نامه‌ای از تفکیک ۱۸ نفر از زندانیان زن در تاریخ ۲۱ تیر ماه، از دیگر زندانیان خبر داد که از این تعداد، ۶ نفر که علائم کرونا نداشتند به بیرون بند منتقل شده و ۱۲ نفر دیگر، از جمله خودش که از ۱۱ روز پیش علائم کرونا داشته‌اند، در داخل بند قرنطینه شده‌اند.

در نامه «نرگس محمدی» که توسط همسر این زندانی سیاسی بازنشر شده، آمده است که هفته گذشته در پی وخامت حال این زندانیان و پیگیری خانواده‌هایشان تست کرونا از وی و چند زندانی دیگر گرفته شده، اما پاسخ این تست‌ها به آن‌ها اعلام نشده است. ادامه‌ی مطلب

نامه نرگس محمدی از زندان زنجان: «۱۲ نفر با علایم کرونا قرنطینه شده ایم، وزیر بهداشت نماینده اعزام کند»

نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر محبوس در زندان زنجان که با وجود بروز علائم بیماری کرونا از رسیدگی پزشکی محروم است، طی نامه ای سرگشاده از وزیر بهداشت خواسته است نماینده ای جهت رسیدگی به وضعیت زندان زنان زنجان اعزام کند.

او در بخشی از این نامه در شرح وضعیت خود و دیگر زنان زندانی که با علائم مشابه در این زندان محبوس هستند می گوید “ما ۱۲ نفر با علایم خستگی مفرط و درد ناحیه شکم، اسهال و استفراغ و از دست دادن حس بویایی بدون دارو و درمان و تغذیه مناسب روی تختها افتاده ایم. عدم امکانات پزشکی، عدم فضای مناسب برای قرنطینه ورودی های جدید و عدم کنترل سلامتی آنها موجب شیوع ویروس کرونا در بند شده که جای تامل دارد”. این فعال حقوق بشر به آمبولی ریه مبتلاست که همین امر جان او را در برابر کرونا بیش از سایرین در معرض خطر قرار می‌دهد. ادامه‌ی مطلب

کیفرخواست شهیندخت مولاوردی معاون سابق رئیس جمهور صادر شد

کیفرخواست شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه صادر و جهت رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

“تشویق به فساد و فحشا و فراهم نمودن موجبات آن”، “تبلیغ علیه نظام” و “در اختیار قرار دادن اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده با هدف بر هم زدن امنیت کشور” اتهامات مطروحه علیه خانم مولاوردی در این کیفرخواست عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، کیفرخواست شهیندخت مولاوردی، معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با شکایت دستگاه امنیتی و انتظامی ایران در دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شد. ادامه‌ی مطلب

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسمین حنیفه طباطبایی از اعضای جبهه دموکراتیک ایران برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسمین حنیفه طباطبایی، فعال مدنی ساکن تهران و از اعضای جبهه دموکراتیک ایران در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

این شهروند روز هفتم آبانماه سال گذشته به همراه تعدادی از فعالان سیاسی در مسیر راه پاسارگاد توسط ماموران وزات اطلاعات، بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات یاسمین حنیفه طباطبایی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. ادامه‌ی مطلب

پرونده‌سازی جدید در زندان؛ سمانه نوروز مرادی به ۱۵ ماه حبس محکوم شد

سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در پرونده جدید بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ ماه زندان محکوم شد. این شهروند جهت سپری کردن محکومیت سه سال و نه ماه حبس در زندان اوین بسر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹، سمانه نوروز مرادی، زندانی محبوس در زندان اوین، در پرونده ای که در اردیبهشت ماه سال جاری توسط دستگاه امنیتی و قضایی برای ایشان بازگشایی شده است، توسط دادگاه انقلاب به ۱۵ ماه زندان محکوم شد.

بر اساس این گزارش، مصداق محکومیت تازه خانم نوروز مرادی بدلیل انتشار پیام ویدئویی یک دقیقه‌ای در دوران مرخصی نوروزی بوده است که نیروهای امنیتی بدلیل به کار بردن عبارت «جاوید شاه» در این ویدئو پرونده جدیدی برای ایشان بازگشایی کردند. ادامه‌ی مطلب