گفت‌وگو با قربانیان اسیدپاشی سریالی اصفهان در آستانه ششمین سالگردش داغ فراموشی پرونده قربانیان اسیدپاشی

بررسی قضائی پرونده اسیدپاشی اصفهان با توجه به وضع وخیم قربانیان و البته، اما و اگر‌های زیادی که درباره این حادثه وجود داشت، با تأخیر به جریان افتاد.

پرونده از دادسرا به دادگاه رفت، اما دستگیرنشدن متهمان باعث شد دیه قربانیان این حادثه از صندوق بیت‌المال پرداخت شود. اما دیه تعیین‌شده با هزینه‌های درمانی آن‌ها همخوانی نداشت، حتی پرداخت آن هم آن‌قدر طول کشید که درمان این قربانیان را عملا تحت‌تأثیر قرار داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ – ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ پ
آن‌ها فراموش شده‌اند. انگار دیده نمی‌شوند. درد و رنج‌شان را هر روز و هر ساعت به تنهایی به دوش می‌کشند. انگار فراموشی مرهمی بر زخم‌های ناسورشان شده. ادامه‌ی مطلب

خودکشی دختر ۱۷ ساله در آبادان

یک دختر ۱۷ ساله در آبادان که با مادرش زندگی می‌کرد با پرت کردن خود از ارتفاع یک ساختمان در منطقه «زابل» آبادان دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

جسد این دختر نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات در خصوص علت مرگ وی در دستور کار ماموران دایره جنایی پلیس آگاهی آبادان قرار گرفته است. سهم نوجوانان ایرانی از خودکشی های سالانه از سوی سازمان پزشکی قانونی بیش از ۷ درصد اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک دختر نوجوان در آبادان با پرت کردن خود از ارتفاع دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد. ادامه‌ی مطلب

حصار نیوز: امتناع زنان زندانی بند ۵ زندان قرچک ورامین از دریافت جیره غذایی

به گزارش حصارنیوز؛ زنان زندانی بند ۵ زندان قرچک ورامین روز شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸،در اعتراض به وضعیت بسیار نامناسب این زندان که قبلا یک مرغداری بوده است،

کیفیت پایین مواد غذایی ،عدم دسترسی به آب شرب ، قیمت های بسیار بالای اقلام مورد نیاز زندانیان در فروشگاه ،عدم دسترسی به دارو و هوای تازه و شرایط غیر بهداشتی زندان از دریافت جیره غذایی خود در زمان ناهار امتناع کردند.
این زنان زندانی همچنین اعلام نمودند در صورت ادامه این روند و عدم رسیدگی و پیگیری مسئولان در روزهای آتی خرید از فروشگاههای بند۵ را نیز تحریم خواهند کرد. ادامه‌ی مطلب

زینب همرنگ بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

– زینب همرنگ سید بگلو، معلم بازنشسته روز شنبه ۱۵ شهریور جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد. خانم همرنگ هفته گذشته در زمان سفر به استان آذربایجان غربی بازداشت و پس از ۵ روز به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زینب همرنگ سید بگلو، معلم بازنشسته روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم همرنگ هفته گذشته در حین سفر در استان آذربایجان غربی بازداشت و پس از ۵ روز نگهداری در بازداشتگاه به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. ادامه‌ی مطلب

آغاز پویش «ارمغان» به منظور آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد

دور پنجم پویش ارمغان با هدف جمع آوری کمک های مردمی و آزادسازی مادران زندانی آغاز شد.آغاز پویش «ارمغان» به منظور آزادی مادران زندانی جرائم غیر عمد

به گزارش خبرنگار مهر، پویش ارمغان با شعار «زندان جای مادران نیست» در تلاش است تا با جلب حمایت مردم از طریق واریز کمک‌های آنها به ستاد دیه کشور امکان آزادی زنان زندانی جرائم غیر عمد که توان مالی رهایی از زندان را ندارند فراهم کند.

با همین انگیزه معاونت امور زنان و خانواده پنجمین دور این پویش که زمان آن از عاشورا تا اربعین تعیین شده اعلام کرده است. ادامه‌ی مطلب

زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه پس از حضور در دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه بازداشت و به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. بازداشت خانم رحیمی در پی عدم تامین قرار وثیقه صورت گرفته است.به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹، زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد.

خانم رحیمی امروز در پی احضار مجدد به دادسرای اوین با صدور قرار وثیقه مواجه شده و به دلیل عدم تامین آن بازداشت و به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
زهرا رحیمی همسر شارمین میمندی نژاد، موسس جمعیت امداد دانشجویی-مردمی امام علی پیشتر در تاریخ ۲۵ مردادماه امسال به عنوان متهم احضار شد. او مدتی بعد برای دومین بار در تاریخ ۱۱ شهریورماه امسال جهت ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای اوین احضار شد. ادامه‌ی مطلب

گیتی پورفاضل بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد

گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری و یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت الله خامنه‌ای امروز یکشنبه ۱۶ شهریور پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت ۲۷ ماهه خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹، گیتی پورفاضل، وکیل بازنشسته دادگستری پس از حضور در دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل حبس به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد.

اواسط مردادماه ۹۸، نامه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر درخواست استعفای آیت الله خامنه ای منتشر شده بود. ادامه‌ی مطلب

نادا صبوری، روزنامه‌نگار زندانی؛ جرم: اعتراض به ضرب و شتم زندانیان سیاسی

«عارضم که با نادا تلفنی حرف زدم همین الآن گفت دیروز رفته کارگاه چوب‌تراشی و خیلی بهش خوش گذشته، البته بعد از ظهرش یه کم دلش گرفته، ولی در کل گفت که دیروز بهش خیلی خوش گذشته.

گویا به خاطر ظرفیت محدود، سخت هم می‌شه وارد کارگاه چوب‌تراشی شد که خوشبختانه نادا از پس این مهم براومده.» متنی که خواندید آخرین خبر مربوط به «نادا صبوری»، روزنامه‌نگار زندانی در «زندان اوین»، است. این متن را «سهراب صالحین»، همسر نادا، روز ۱۲شهریور۱۳۹۹ در صفحه توییتر خود منتشر کرده است؛ سهراب امیدوار است که با توجه به اعمال ماده ۴۷۷ قانون مجازات اسلامی، «ابراهیم رییسی»، رییس قوه قضاییه، هر چه زودتر دستور آزادی نادا را صادر کند. ادامه‌ی مطلب

بلاتکلیفی و بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت سحر همتی در زندان اوین

سحر همتی، متهم سیاسی از حدود سه هفته پیش به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد. خانم همتی که ۲۰ سال سن دارد، توسط یکی از نهادهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان اوین منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحر همتی، متهم سیاسی از حدود سه هفته پیش به صورت بلاتکلیف در بند زنان زندان اوین در بازداشت بسر می‌برد.

تاریخ دقیق بازداشت خانم همتی مشخص نیست با اینحال گفته می شود او در اواخر خردادماه سال جاری توسط یکی از نهادهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است. ادامه‌ی مطلب

بند زنان زندان اوین؛ عدم رسیدگی پزشکی به فاطمه مثنی با وجود وضعیت نامناسب جسمی

فاطمه مثنی، زندانی سیاسی با وجود شرایط نامناسب جسمی و نیاز به رسیدگی پزشکی در قرنطینه بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود. خانم مثنی دچار مشکلات شدید گوارشی از جمله اسهال و استفراغ شده و در عوض انتقال به بهداری زندان تاکنون چند بار در قرنطینه سرم دریافت کرده است. گفته می‌شود شرایط ایزوله خانم مثنی با دستور امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی صورت گرفته است. خانم مثنی در تاریخ ۲۹ مرداد در پی وخامت حال و بیهوشی از زندان اوین به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شد اما چند روز بعد علیرغم مخالفت پزشک با دستور امین وزیری به زندان اوین بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فاطمه مثنی، زندانی سیاسی با وجود شرایط نامناسب جسمی و نیاز به رسیدگی پزشکی در قرنطینه بند زنان زندان اوین نگهداری می‌شود. ادامه‌ی مطلب