دختر زندانی سیاسی محمد امین آگوشی به زندگی خود پایان داد

ارسال کننده : خانم نازی نیکویی سلیم 10تیر

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی :ساعت ۸ عصر روز گذشته سه شنبه ۹ تیر ماه «کانی آگوشی» دختر «محمد امین آگوشی» زندانی سیاسی به زندگی خود پایان داد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز گذشته سه شنبه ۹ تیر ماه ۱۳۹۴پیکر «کانی آگوشی» در حالی که خود را از درب منزل در شهر پیرانشهر حلق آویز کرده بود به پزشک قانونی منتقل شد.
«کانی آگوشی» ۲۲ ساله دانشجوی سال چهارم دانشگاه و دختر «محمد امین آگوشی» زندانی محبوس در زندان زاهدان است.
پیش تر در سال گذشته همسر معلم بازنشسته زندانی «محمد امین آگوشی» به کُما رفت و پس از ۱ ماه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های پیرانشهر درگذشت.

«کانی آگوشی»پس از فوت مادرش با برادر خود «جمال آگوشی» زندگی می کرده است.
از دست دادن مادر و زندانی شدن پدرش دلیل اصلی خودکشی این دختر جوان بوده است.
گفته شده است «محمد امین آگوشی» به مرخصی اعزام شده و در راه بازگشت به پیرانشهر است و تا زمان حضور وی جنازه تحویل داده نخواهد شد.
«محمد امین آگوشی»به همراه «ایرج محمدی» و «احمد پولادخانی» اهل پیرانشهر به اتهام جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان و محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام در سال ۸۶ بازداشت شدند.
وی پس از تحمل بیش ۷ ماه انفرادی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و پس از برگزاری دادگاه در شعبه دوم دادگاه نظامی (سازمان قضایی نیروهای مسلح) به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور عینا تائید شد اما مجددا پرونده ایشان به جریان افتاده و با ارجاع به شعبه یکم دادگاه نظامی وی به همراه دو متهم دیگر به ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شده است.