پرستاران معترض در همدان تجمع کردند

ارسال کننده : خانم نازی نیکویی سلیم 9تیر

رادیو زمانه :پرستاران معترض به دلیل «پرداخت نشدن حقوق عقب‌افتاده» و «نداشتن امنیت شغلی» امروز صبح سه‌شنبه ۹ تیرماه در همدان تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این تجمع اعتراضی هیچ یک از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حضور نیافتند.

حبیب‌الله موسوی‌بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تجمع پرستاران را «غیر قانونی» دانسته اما در عین حال گفته که مطالبات آن‌ها را پیگیری می‌کند.

به دلیل تجمع پرستاران، بلوار کاشانی همدان بسته شده است.

یک ماه پیش نیز پرستاران تجمع مشابهی را برگزار کرده بودند. پرستاران می‌گویند پس از گذشت یک ماه هنوز به وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، دست نیافته‌اند.

در روزهای اخیر اجرای طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد» که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده، باعث اعتراض شماری از پرستاران در تهران و برخی شهرهای دیگر نیز شده است.

پرستاران معترض این طرح را «ناعادلانه و غیر منصفانه» می‌دانند و می‌گویند: «بسیاری از افرادی که فعالیت نسبتاً کمتری نسبت به پرستاران داشته‌اند مبالغ هنگفتی دریافت کرد‌ه‌اند و از سویی دیگر برخی از پرستاران حتی کارانه چند هزار تومانی خود را نیز دریافت نکردند.»

به گفته محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار مدیران و رؤسای بیمارستان‌ها به جای حمایت از پرستاران تجمع‌کننده با «زبان تحقیر و توهین و تهدید به اخراج با پرستاران صحبت کرده‌اند به‌طوری که حتی مدیر یکی از همین بیمارستان‌ها به پرستاران خود اعلام کرده که نیروهای خدمات نیز می‌توانند کار شما پرستاران را انجام دهند.»

در حالی که ایران با کمبود ۸۰ هزار پرستار در بخش خدمات درمانی روبه‌روست اما سالانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار ایرانی به دلیل موقعیت بهتر برای شغل پرستاری به کشورهای ترکیه، حاشیه خلیج فارس و کانادا مهاجرت می‌کنند.