اعتصاب غذای زن زندانی عراقی در زندان قرچک

ارسال کننده : آقای محمود نعیمی 10خرداد

ایران پرس نیوز : بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »اعتصاب غذای زن زندانی عراقی بسمه جبوری در زندان قرچک ورامین (شهر ری) وارد ۴۳ ـ مین روز گردید.

وضعیت جسمی زن زندانی عراقی بسمه جبوری در اثر اعتصاب غذای طولانی مدت در شرایط وخیمی قرار گرفته است . فشار خون وی روی ۷ ، دچار کاهش وزن ،تب و لرز شده است و اکثرا به حالت دراز کش می باشد. اما جعفری دولت آبادی که او را به زندان قرچک ورامین تبعید نموده است از پذیرفتن خواستهای به حق وی خوداری می کند و این مسئله جان این زن زندانی را در معرض خطر مرگ قرار داده است .

زن زندانی عراقی خانم بسمه جبوری محبوس در زندان قرچک ورامین در اعتراض به عدم درمان و عدم به اجرا در آوردن قرارداد حقوقی بین رژیم ولی فقیه و دولت عراق مبنی بر تبادل زندانیان در مورد خویش و شرایط قرون وسطایی حاکم بر این زندان از ۱۹ فروردین ماه دست به اعتصاب غذا زد و اعلام نمود تا رسیدن به خواسته هایش به اعتصاب غذای خویش ادامه خواهد داد.

بسمه جبوری متولد ۱۹۷۶ و دارای ۲ فرزند است .او نائب مدیر هتل معروف منصور میلیا بغداد بود که در نزدیکی سفارت ایران در عراق است.یکی از ماموران اطلاعات سپاه تروریستی قدس به نام محمد رضا قربانیان که تحت پوشش دیپلمات در سفارت ایران کار می کرد رابطه عاشقانه با وی برقرار نمود. خانم بسمه جبوری که یکی از فرزندانش سخت مریض بود و نیاز به درمان داشت و در عراق گویا شرایط درمان مهیا نبود مامور اطلاعات سپاه تروریستی قدس به او قول داد که به ایران برود و به او کمک خواهد کرد که فرزندش تحت معالجات پزشکی قرار گیرد . خانم جبوری در سال ۱۳۹۰ از طریق هوایی وارد فرودگاه موسوم به خمینی شد در آنجا بلافاصله توسط مامورین وزارت اطلاعات که منتظر او بودند دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین برده شد و ۸ ماه تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی تهدید به تجاوز شد . سپس او را به بند زنان زندان اوین منتقل و پس از۲۶ ماه او را به زندان قرچک ورامین منتقل نمودند.بازجویان وزارت اطلاعات با پرونده سازی علیه وی، پرونده او را به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست فردی به نام صلواتی معروف به قاضی مرگ فرستادند. صلواتی وی را به اتهام جاسوسی برای سفارت امریکا به ۵ سال حبس محکوم کرد.

زندانی بسمه جبوری ۱۹ ماه است که در زندان مخوف و قرون وسطایی قرچک ورامین زندانی است. او از حداقل امکانات اولیه انسانی محروم می باشد. او از بیماری حاد قلبی و کلیوی رنج می برد ولی زندانبانان ولی فقیه از درمان و دادن دارو به وی خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خواستار آزادی بدون قید و شرط و فوری این زندانی است و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان مداخله برای آزادی این زن زندانی عراقی در زندان رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای است .