بازداشت و انتقال نگار حائری به بند ۲۰۹ اوین

ارسال کننده:آقای محمود نعیمی 30اردیبهشت 

خبرگزاری هرانا – نگار حائری، زندانی سیاسی که به تازگی احضار و بازداشت شده است، به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نگار حائری، فعال مدنی و مشاور حقوقی، دیروز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت، از بند زنان زندان اوین جهت بازجویی به سلول های انفرادی زندان اوین منتقل شد.

نگار حائری دانش آموخته حقوق، که سابقه بازداشت قبلی نیز دارد، روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت، جهت ادای پاره ای از توضیحات احضار و مستقیما به بند زنان زندان اوین منتقل شد، از اتهامات و دلایل بازداشت این فعال مدنی هنوز هیچ اطلاع جدیدی در دسترس نیست و مسئولین قضایی نیز در این رابطه به خانواده وی چیزی نگفته اند.

وی که فرزند ماشاالله حائری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر است، در آخرین مورد بازداشت در تیرماه سال گذشته، حدود هشت ماه در زندان شهر ری (قرچک ورامین) در شرایطی بسیار نامناسب و همراه با زندانیان غیر سیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می شد و اخبار تایید نشده از احتمال انتقال مجدد وی به زندان شهر ری خبر داده اند.

بنا بر گفته نزدیکان وی، خانم حائری در ماه های پس از آزادی از زندان شهر ری، در شوک فشارهای ناشی از بازداشت هشت ماهه به سر می برد و فعالیت سیاسی خاصی نداشته است که بازداشت و بازجویی مجدد وی را توجیه کند.