نماینده قزوین: اپیلاسیون زنان را به مجلس می‌کشم

ارسال کننده:خانم علیه رحمانی 6 اردیبهشت

سید مرتضی حسینی: «من نماينده اكثريت مردم قزوين هستم. همان‌طور كه من مخالف رواج چنين كارهايی در شهر مذهبی قزوين هستم، بدون شک اكثريت مردم هم با اين كار مخالف هستند»
به دنبال انتشار نامه‌ای توسط جمعی از حزب‌الله و بسیجیان شهر قزوین در اعتراض به انجام اپیلاسیون در آرایشگاه‌های زنانه این شهر، كه رونوشت آن برای ۱۴ مسوول ديگر شهر قزوين نیز فرستاده شده بود، روزنامه «اعتماد» در همین زمینه گفتگویی با سید مرتضی حسینی، نماینده شهر قزوین و از اعضای نزدیک به جبهه پایداری انجام داده است.

حسينی نه تنها انتشار اين نامه را تاييد كرد بلكه از طرح برخورد با آرايشگاه‌های زنانه در كميسيون فرهنگي مجلس هم خبر داد و گفت كه برخی آرايشگاه‌ها مشغول ترويج فرهنگ غربی با ارايه خدمات بهداشتی هستند. متن گفت‌وگوی «اعتماد» با حسينی را در ادامه می‌خوانيد:

نامه‌ای از طرف «اقشار مختلف مردم قزوين» و «سازمان‌های مردم‌نهاد قزوين» منتشر شده كه در آن خواستار برخورد با برخی از آرايشگاه‌های زنانه در اين شهر شده‌اند. اين نامه صحت دارد؟

بله، من هم خبر انتشار اين نامه را شنيده‌ام.

محور اصلی اين اعتراض چيست؟

در برخی از آرايشگاه‌های شهر قزوين مجوز خالكوبی بر بدن زنان و اين‌گونه مسائل داده شده است. كه اين مساله حرام است و در اسلام هم مورد نكوهش قرار گرفته است. اينچنين كارهايي كاملا برخلاف اصول اسلامي ما است. چنين كارهايي چون در ساير كشورهاي جهان صورت مي‌گيرد متاسفانه برخي در داخل كشور ما هم مي‌خواهند كه خود را با جهانيان منطبق كنند. اين در حالي است كه چنين كاري به هيچ عنوان در شان ملت ايران نيست. به هر حال قزوين يك شهر مذهبي است كه گرايشات مذهبي مردمش بسيار زياد است از همين جهت بايد با چنين كارهايي برخورد شود.

البته ظاهرا محور اصلي اعتراضات اين مردم «خالكوبي» نيست و به برخي مسائل ديگری كه در آرايشگاه‌ها عنوان «بهداشتی» دارند هم ايراد گرفته‌اند. اين‌طور نيست؟

بله، مسائل متنوعی است اما ما با خالكوبی نيز مخالف هستيم.

يعنی اين مجوزها جديدا به آرايشگاه‌ها داده شده است؟

بله، اخيرا ما متوجه شده‌ايم كه به برخي آرايشگاه‌ها مجوز داده مي‌شود تا برخي كارهاي خاص را انجام بدهند.

نويسندگان اين نامه جزو گروه خاصی بوده‌اند يا اينكه مردم عادی شهر قزوين هستند؟

نه، نويسندگان نامه مردم مومن و مذهبي قزوين هستند كه با ارايه مجوز به آرايشگاه‌هاي زنانه‌اي كه برخلاف اسلام كار مي‌كنند كاملا مخالف هستند.

می‌توانيد بگوييد كه چند درصد مردم قزوين با اين كار مخالف هستند و اين نامه از سوی چند نفر نگارش شده است؟

من نماينده اكثريت مردم قزوين هستم. همان‌طور كه من مخالف رواج چنين كارهايی در شهر مذهبي قزوين هستم، بدون شک اكثريت مردم هم با اين كار مخالف هستند.

يعنی شما فكر مي‌كنيد با نوشتن نامه مشكل حل شود؟ يعني اين موضوع جزو اولويت‌های مردم قزوين است؟

بله، طبيعي است زماني كه مخالفتی با چنين اقداماتي نشود ممكن است درجه رواج اين كارها بيشتر شود. بسياری برای درآمدزايی در شهر قزوين مشغول گسترش آرايشگاه‌های زنانه هستند.

فكر نمي‌كنيد كه برخي از زناني كه برای اقدامات بهداشتی به اين آرايشگاه‌ها نياز داشته باشند به شهرهای ديگر بروند؟

شهرهای ديگر به خودشان مربوط است. مهم برای ما اين است كه در شهر مذهبی قزوين چنين اقدامی صورت نگيرد. اصلا بايد برخورد با آرايشگاه‌های زنانه از بالا صورت بگيرد و بدون شک من در كميسيون فرهنگي مجلس اين موضوع را مطرح می‌كنم تا با آرايشگاه‌هايی كه چنين اقداماتی را انجام می‌دهند برخورد شود. به هر حال ما به دنبال آن هستيم كه قداست شهر مذهبی قزوين حفظ شود.

پس خود شما هم پيگير هستيد و از مردمي كه اين نامه را نوشته‌اند حمايت مي‌كنيد؟

بله من ۱۰۰ درصد حامی آن هستم.