بخش خصوصی به حجاب و عفاف بیشتر توجه کند

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی 3بهمن 

ایران پرس نیوز: جانشین قائم مقام وزیر کشور گفت: ناهنجاری در بحث حجاب در بخش خصوصی بیشتر است و باید در آژانس‌ها، دانشگاه​ها، بانک​ها و بیمارستان‌های خصوصی به حجاب و عفاف بیشتر توجه شود.

به گزارش ایسنا، علی ملازاده در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته از سوی وزیر کشور تشکیل و فعالیت ستادی تحت عنوان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دستگاه​ها و در سطوح استان​ها ابلاغ شد.

وی افزود: دو موضوع حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از موضوعات این ستاد است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و بحث حقوق شهروندی جزو دغدغه​های مقام معظم رهبری و رییس جمهور و سایر بزرگان نظام است.

جانشین قائم مقام وزیر کشور گفت: در سطح هر استان؛ استاندار، رییس ستاد صیانت خواهد بود و معاونت سیاسی و امنیتی به عنوان جانشین ستاد صیانت و مدیرکل اجتماعی، دبیر ستاد را بر عهده دارند و توسط این ستاد، موضوعات مربوطه در سطح ادارات استانی، شهرستان‌ها و فرمانداری‌های استان دنبال می​شود.

ملازاده تصریح کرد: انقلاب ما انقلابی مردمی و مبتنی بر رای مردم است. رضایت مردم حرف اول را می​زند و حضور یکپارچه مردم و رهبری حضرت امام خمینی(ره) عوامل اصلی پیروزی ما در انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: همین مردم در دوام، حفظ و حراست انقلاب نقش اسلامی دارند. مردم در نظرسنجی​های مختلف از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری و قانون اساسی و دین و مذهب اعلام حمایت، رضایت و پشتیبانی کرده​اند.

جانشین قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: اما همین مردم در همین نظرسنجی​ها نارضایتی خود را در زمینه مسایل اداری، معطل شدن در روندهای اداری و مفاسد اداری اظهار کرده​اند و ما موظف هستیم رضایت​مندی مردم را ارتقا ببخشیم.

وی بیان کرد: بحث حقوق شهروندی شامل حال سه سطح یعنی مراجعین و ارباب رجوع، کارکنان و مدیران و اداره و سازمان می​شود و باید در برنامه‌ریزی​ها این موضوع را در نظر بگیریم.

ملازاده افزود: ستاد صیانت در بحث حقوق شهروندی، به دنبال موازی‌کاری و دخالت در دستگاه​های دیگر نیست بلکه یکی از برنامه​های حقوق شهروندی، فعال شدن “میز خدمت” است.

وی گفت: فعال شدن دولت الکترونیک یکی از مبانی حقوق شهروندی است و اگر دولت الکترونیک فعال شود، مراجعه مردم و تبعات مراجعه مردم کمتر می​شود.

جانشین قائم مقام وزیر کشور اظهار کرد: مثلا فعال شدن هیات​های رسیدگی به تخلفات جزو دستور کار ستاد صیانت است که اگر این هیات​ها فعال شوند، قطعا تخلفات کاهش می​یابد.

وی بیان کرد: در بحث حجاب و عفاف، 24 دستگاه برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تکالیفی دارند. همچنین یک سری برنامه​ها برای حجاب و عفاف در سطح کارکنان وجود دارد. همواره دغدغه بزرگان دین و نظام و مردم این بوده است که دولت بتواند کارکنان خود را در زمینه حجاب و عفاف مدیریت کند.

ملازاده با بیان این‌که وضعیت عفاف و حجاب در جامعه، وضعیت مطلوبی نیست تصریح کرد: ارزیابی ما این است که در سطح ادارات دولتی حدود 90 درصد حجاب را رعایت می​کنند اما وقتی وارد زیرمجموعه و بخش خصوصی می‌شویم این ناهنجاری​ها خود را بیشتر در جامعه نشان می​دهد.

وی گفت: در آژانس​ها، دانشگاه​ها و بانک​ها و بیمارستان​های خصوصی یعنی بخش خصوصی باید به حجاب و عفاف بیشتر توجه شود؛ اما رعایت حقوق شهروندی در بخش خصوصی عالی است زیرا مردم را ولی​نعمت خود می​دانند. احترام و توجه آن​ها به مردم فوق​العاده است. در بخش دولتی نیز باید رعایت حقوق شهروندی قوت پیدا کند.