مخالفت با مرخصی ساجده عرب سرخی، با وجود بیماری

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی28آذر

timthumb (3)

خبرگزاری هرانا – با گذشت بیش از پنج ماه از زندانی شدن ساجده عرب سرخی، هنوز با مرخصی او موافقت نشده است.

به گزارش هرانا به نقل از کلمه، ساجده عرب سرخی، روزنامه نگار و نویسنده کودک که تیرماه سال جاری به دنبال پرونده سازی سپاه در یک دادگاه غیابی به یک سال زندان محکوم شد، هنوز از حق مرخصی برخوردار نشده است.

مخالفت‌های مکرر با مرخصی این زندانی سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که وی دارای یک فرزند خردسال است که نیازمند حضور مادر است.

همزمان با آغاز سال تحصیلی، قاضی پرونده عرب سرخی از خانواده وی خواسته بود که برای شروع سال تحصیلی تقاضای مرخصی کنند تا ساجده بتواند فرزند خردسال خود را در اولین روز مدرسه همراهی کند اما بنا به دلایلی نامشخصی با این درخواست مخالفت شد.

ساجده عرب سرخی طی ماه‌های گذشته به علت بیماری گوارشی در زندان ده کیلو کاهش وزن داشته است و خانواده وی امیدوارند که مقامات زندان با مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی موافقت کنند.

ساجده عربی سرخی فرزند ارشد فیض الله عرب سرخی معاون وزیر دولت خاتمی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که سال گذشته پس از تحمل بیش از ۴ سال حبس به اتهامات واهی حوادث پس از انتخابات ۸۸ از زندان آزاد شده است.

او در شهریور سال ۱۳۹۲ از فرانسه به ایران بازگشت تا از پدر زندانی‌ خود در بیمارستان عیادت کند. پس از آن بود که وی بار‌ها برای بازجویی فراخوانده شد و سرانجام با یک حکم غیابی و بدون شرکت در دادگاه به تحمل یک سال زندان محکوم شد.

اتهام ساجده عرب سرخی تبلیغ علیه نظام است. هر چند این زندانی سیاسی برای این حکم و اتهام دادخواست واخواهی داد، اما این درخواست از سوی قاضی مقیسه رد شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

ساجده عرب سرخی در حالی به تبلیغ علیه نظام محکوم شده است که مصداق اتهام تبلیغ علیه نظام به وی، نگارش چند دلنوشته برای پدرش در دوران بازداشت وی در سال ۸۸ عنوان شده است.

شهریور ماه امسال همزمان با سالگرد بازگشت ساجده به ایران وی در یادداشتی از اوین با اشاره به اتهاماتش و دادگاه غیابی نوشت: دوست داشتم در دادگاهی که برایم برگزار نشد حاضر شوم و چشم‌درچشم قاضی، شمرده و آرام، یادآوری کنم که این روز‌ها و ماه‌ها و حتی سال‌ها برای من و ما، هرچند سخت، تمام می‌شود. وای به روزی که برای ما تمام شود که آغازی است برای شما!

ساجده عرب سرخی پرونده دیگری نیز دارد که از سوی سپاه تشکیل شده و هنوز در مرحله رسیدگی است. او در ماه‌های قبل از زندان، بار‌ها برای بازجویی در خصوص آن پرونده به صورت غیر قانونی احضار شده بود. خانواده عرب سرخی در انتظار برگزاری دادگاه دیگری برای فرزند خود هستند.

ساجده در یادداشت خود در مورد بازجویی‌هایش نیز نوشته بود: روزی به بازجویم در سپاه گفتم اگر چشم شما به دادگاهی است که همین روز‌ها قاضی بر آن ریاست می‌کند و تلاشتان برای تکمیل پرونده‌ای است که از حجم خالی‌ بودن آن ناگزیرید بار‌ها سوال‌های تکراری بنویسید، چشم من به دادگاهی است که از دیروز تا فردای قیامت در قلب‌هایمان برقرار است و خداوندی به ریاست آن نشسته که چشم بر دهان هیچ بنده‌ای ندارد تا رأی نهایی را صادر کند.