پرونده صبا آذرپیک به دادگاه انقلاب ارسال شد

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی27آذر

timthumb (2)

خبرگزاری هرانا – پرونده صبا آذرپیک، روزنامه‌نگار که به «تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب» متهم شده به یکی از شعبه‌های دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شد.

به گزارش هرانا، روزنامه اعتماد روز پنج‌شنبه ۲۷ آذر به نقل از محمود علیزاده طباطبایی، وکیل آذرپیک گزارش داد که این دومین پرونده این روزنامه‌نگار است که برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

علیه صبا آذرپیک پرونده دیگری هم با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب» تشکیل شده که مربوط به سال ۱۳۸۹ است. این پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است.

صبا آذرپیک خبرنگار روزنامه اعتماد است که هفتم خرداد امسال بازداشت و ۲۹ مرداد با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

آذرپیک همچنین در نهم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ همزمان با بازداشت شماری از روزنامه‌نگاران در ایران دستگیر شد. در این بازداشت هشت نفر از مأموران امنیتی شب به منزل این روزنامه‌نگار حمله کردند و برادر وی را نیز کتک زدند.

در این اقدام ۱۱ روزنامه‌نگار دیگر به نام‌های جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، امیلی امرایی، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی و حسین یاغچی بازداشت شدند.

صبا آذرپیک در آن زمان خبرنگار سایت «بازتاب امروز» بود.

آذرپیک که در هفته‌نامه «تجارت فردا» و روزنامه «اعتماد» فعالیت می‌کند، در آستانه انتخابات مناقشه‌برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران گزارشی از ضرب‌وشتم و بازداشت‌هایی که توسط نیروهای گشت ارشاد در میدان ونک تهران صورت گرفته بود، در رسانه‌های جمعی منتشر کرد و همین گزارش سبب شکایت نیروی انتظامی از وی شد.

این روزنامه‌نگار با مطرح شدن موضوع مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نویس زندانی در بازداشتگاه پلیس فتا، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، با پیگیری‌های خود پرونده قتل او را به مجلس کشاند.

در مراسم چهلم ستار بهشتی، صبا آذرپیک گزارشی در این‌باره منتشر کرد که بازتاب وسیعی داشت.