انتقال مهدیه گلرو به سلول دو نفره در بند ۲ الف

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی 24آذر

خبرگزاری هرانا – مهدیه گلرو، فعال سیاسی و اجتماعی که بیش از ۵۰ روز است به خاطر اعتراض به اسیدپاشی‌های اصفهان در بازداشت به سر می‌برد به سلول دو نفره منتقل شده است.

به گزارش هرانا به نقل از جرس، این سلول دو نفره نیز در بند ۲ الف و به کوچکی سلول قبلی است.

مهدیه گلرو، تنها به دلیل شرکت در تجمع مسالمت‌آمیز مقابل مجلس در اعتراض به اسیدپاشی‌ها بازداشت شد و حدود ۴۵ روز را در انفرادی گذراند و اکنون بیش از ۵۰ روز است که در بازداشت به سر می‌برد.

پیش‌تر بیش از سیصد تن از کنشگران جامعه مدنی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار آزادی مهدیه گلرو شده و تاکید کرده بودند: او یکی از صد‌ها زنی است که در چارچوب قانون و به شکلی کاملا مدنی، دل نگرانی خود را نسبت به اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان به گوش مسئولان رساند. وی از جمله فعالان مدنی مسالمت جو و شناخته شده‌ای است که همراه با دیگر کنشگران جامعه مدنی و جنبش زنان، در ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ به مقابل مجلس شورای اسلامی رفت تا توجه نمایندگان مجلس را به فاجعه اسیدپاشی که خشونت عریان علیه زنان است جلب کند. اما متاسفانه پس از گذشت سه روز از طرح این درخواست مدنی، «مهدیه گلرو» را در ۴ آبان ماه بازداشت کردند و وی تاکنون در سلول انفرادی زندان اوین به سر می‌برد. این درحالی است که تلاش مدنی «مهدیه گلرو» فقط طنین مسالمت آمیز صدای دختران جوان این مملکت است که از وقایع اسیدپاشی آزرده و خشمگین شدند.

مهدیه گلرو پیش از این در آذرماه سال ۸۸ بازداشت شد و از سوی دادگاه به تحمل ۲ سال و ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس کاهش یافت. اما مجددا در طی دوران زندان به شش حبس دیگر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

وی اردیبهشت ماه سال ۹۱ پس از سپری کردن ۳۰ ماه حبس در زندان اوین، آزاد شده بود.