سه شهروند بهایی جهت گذراندن دوره محکومیت روانه زندان شدند

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 23آذر

خبرگزاری هرانا- در طی روزهای اخیر سه شهروند بهایی ساکن ارومیه به فاصله چندین روز از یکدیگر، جهت سپری کردن دوره محکومیت خود، راهی زندان مرکزی این شهر شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صبح روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه یک شهروند بهایی ساکن ارومیه به نام «فرحناز مقدم (اغصانی)» پس از احضار جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری که پیش‌تر به آن محکوم شده بود، خود را به دایره اجرای احکام دادگاه انقلاب شهر ارومیه معرفی و از آنجا به زندان مرکزی این شهر منتقل شد. همچنین ده روز قبل «فردین اغصانی» همسر نامبرده نیز با معرفی خود به زندان، دوره محکومیت سه سال خود در زندان ارومیه را آغاز کرده است.

در موردی دیگر در هفته گذشته، «ندا فرصتی‌پور» شهروند بهایی ساکن این شهر جهت گذرانیدن محکومیت شش ماه حبس تعزیری راهی زندان ارومیه شد.

لازم به توضیح است در طی هفته‌های اخیر، جمعاً شش شهروند بهایی جهت گذراندن محکومیت به زندان ارومیه منتقل شدند. اسامی این شهروندان عبارتست از: فردین اغصانی، امیر معبودی، نوشین میثاقی، سهیلا اقدسی، فرحناز مقدم و ندا فرصتی‌پور.

عمده اتهام‌ این شهروندان انجام فعالیت به نفع دیانت بهایی و تبلیغ علیه نظام است، سه نفر از ایشان علاوه براین اتهام به اجتماع و تبانی از طریق عضویت محفلی در دیانت بهایی نیز متهم شدند.