اطلاعیه شماره 555 نمایندگی دانمارک

ماده ی ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
ماده ی ۲۰
هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز است.

بازداشت، زندانی و ضرب و شتم جوانان در ایران

ضرب و شتم، دستگیری و بازداشت همراه با ایجاد ناامنی روحی و روانی برای جوانان، دانشجویان، اساتید و منتقدین دولت تدبیر و امید در حال تبدیل شدن به یک رویه معمول شده است.
برمبنای گزارش های دریافتی دانشجویان منتقد عملکرد دولت دردانشگاه سیستان و بلوچستان مورد نوازش مدعیان طرفداری از اعتدال و احترام به منتقدین قرار گرفتند.این در حالیست که تشکل های مختلف دانشجویی سیستان و بلوچستان تاکنون با صدور بیانیه و نامه خطاب به رییس جمهور به نحوه عملکرد دولت تدبیر و امید و به خصوص عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان در یکسال گذشته انتقاد کرده اند.
محسن رحمانی که به خاطر بالا بردن عکس مهندس میرحسین موسوی در میتینگ انتخاباتی حسن روحانی، به ۷ سال زندان محکوم شده بود، روز گذشته در منزل خود توسط نیروهای دادستانی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد
نیمه شب ۱۰ آذر ماه ماموران امنیتی در پی مراجعه به منزل امیر امیرقلی شهروند تهرانی آنجا را مورد بازرسی قرار داده و برخی وسایل شخصی وی را ضبط کرده و با خود بردند. از وضعیت و اتهامات وی اطلاع دقیقی در دست نیست. گفتنی است، امیر امیرقلی سابقه بازداشت در سال ۱۳۸۷ به دلیل شرکت در مراسم سالگرد کشتارهای دهه شصت در گورستان خاوران را دارد
طی آخرین روز های آذرماه خواننده سرشناس زیرزمینی رپ که به نام «حسین ابلیس» شناخته می‌شود در عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی و امنیت اخلاقی خراسان رضوی دستگیر شد. اخیرا مسئولان وزارت ارشاد و سایر نهادهای دولتی بصورت مکرر بر علیه موسیقی سبک رپ موضع گرفته و آن را مبدل و مروح بی‌بند و باری دانسته‌اند. موضوعی که با واقعیت‌های علمی عرصه موسیقی همخوانی ندارد.
ما فعالین کانون دفاع ازحقوق بشر در ایران خواستار توقف هرگونه رفتار و تبلیغات ضد حقوق بشری علیه مردم ایران اعم از مخالفین و موافقین با هر نوع اندیشه و باور های گوناگون هستیم .
555
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی دانمارک