یک هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در کرمانشاه از تحصیل باز مانده‌اند

ارسال کننده: آقای غلامرضا اخلاقی20آذر

خبرگزاری هرانا – مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: یک هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند.

بنا به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در مورد دختران بازمانده از تحصیل در شهر‌ها و روستا‌ها، گفت: باید با یک روش نوین و جدید زمینه‌ای فراهم شود که همه دختران در شهر‌ها و روستا‌ها قادر به ادامه تحصیل باشند و برخی‌ها به جهت برخی مشکلات از تحصیل باز نمانند.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن راهبرد‌ها و اهداف به صورت جامع به منظور تقویت باورهای بومی و محلی در جهت افزایش علم آموزی فارغ از مفهوم جنسیتی و کسب مهارت‌های زندگی در روستا‌ها به ویژه برای دختران روستایی شد.

وی آمار کل دانش آموزان استان را ۳۱۶هزار و ۹۹۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۹هزار و۳۷۶ نفر دختر و۱۶۷هزار و۶۱۷ نفر پسر است.

به گفته این مسئول آمار کل دانش آموزان ابتدایی ۱۶۹هزار و ۹۷ نفر دانست که ۸۱هزار و۵۸۷ نفر دختر و مابقی که ۸۷هزار و۵۱۰ نفر می‌باشد، پسر هستند.

موسوی آمار دانش آموزان متوسطه اول را ۴۸هزار و هفت نفر و در متوسطه دوم ۶۸هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد.

وی درپایان اظهار کرد: هزارو ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خیلی از این افراد دوباره راهی مدارس شده‌اند.