اطلاعیه شماره 533 نمایندگی اشتوتگارت

ماده ی ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
ماده ی ۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.
ماده ی ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
دانشجویان زندانی

۲۸ سال زندان برای آزادی بیان
امین احمدیان: حاکمیت شرمسار باشد که وضعیت بدتراز سال۳۲ است.
امسال در ایران، روز دانشجو در حالی‌ گرامی‌داشته شد که همچنان ۳ فعا ل دانشجوی سر شناس با بیش از ۲۸ سال حکم زندان همچنان در زندان بسر میبرند.
بهاره هدایت با ده‌ سال؛ ضیا نبوی ده‌ سال و مجید توکلی با هشت سال محکومیت سه دانشجو ی فعالی هستند که از سال ۸۸ تا کنون زندانی رژیم جمهوری اسلامی اند.
امین احمدیان همسر بهاره هدایت دانشجوی فعال و زندانی، در مصاحبه با روز آنلاین میگوید:حاکمیت دارد ۱۶ آذر را گرامی می‌دارد ولی چگونه می‌خواهد شرمسار نباشد از اینکه دارد روزی را گرامی می‌دارد که بعد از ۶۰ سال وضعیت برای دانشجویان به مراتب سخت‌تر و بد‌تر است. حاکمیت دارد همان وضعیت ۶۰ سال پیش را تکرار می‌کند. حتی شرایط سخت‌تر از ۶۰ سال پیش هم است، با همه هزینه‌هایی که ملت برای رسیدن به آزادی و دموکراسی دادند.
و در ادا مه‌ از نامۀ خانم بهاره هدایت یاد میکند که :
“رویای روزی را داریم که حقوق بشر فارغ از نگاه‌های فانتزی و سیاست‌مدارانه، ناظر قدرت و حکومت‌ها باشد ”
ما اعضای نمایندگی اشتوتگارت کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن هم نوائی با خانم هدایت، خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دانشجویان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم.
553
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی اشتوتگارت