پلمب ۱۱ آرایشگاه زنانه و کافی‌نت به دلیل «عدم رعایت شئونات و هنجارهای اجتماعی» در تبریز

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 23آذر

خبرگزاری هرانا – «اداره نظارت بر اماکن عمومی» نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از آغاز ماه آذر، ۱۱ آرایشگاه زنانه و کافی‌نت را به دلیل «عدم رعایت شئونات و هنجارهای اجتماعی» در شهر تبریز، تعطیل و ۸ نفر از صاحبان آن‌ها را به «مرجع قضایی» معرفی کرده است.

به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری «فارس»؛ مرتضی قربانی، رییس اداره اماکن نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، ظهر روز چهارشنبه (۱۹ آذر ماه)، در جمع خبرنگاران از بازدید «محسوس» و «غیرمحسوس» بیش از ۸۰ کافی‌نت، فروشگاه موبایل‌ و خدمات کامپیوتری توسط ماموران این اداره در ماه جاری خبر داد و گفت در جریان این بازدید‌ها، «تعداد ۵ باب کافی‌نت و موبایل‌فروشی، به دلیل عدم توجه به مقررات و دستورات اداره نظارت بر اماکن عمومی و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی تعطیل و پلمب و صاحبان آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند».

آقای قربانی هم‌چنین از «تذکر و آموزش» مدیران ۳۰ واحد صنفی و «اخذ تعهد» از تعدادی واحد صنفی دیگر در ارتباط با «رعایت شئونات و ضوابط اماکن عمومی مبنی بر ثبت مشخصات کاربران و مراجعان، عدم استفاده از وی‌پی‌ان، تجهیز واحد صنفی بر دوربین و تجهیزات ایمنی، و عدم استفاده و عرضه فیلم و محصولات مخرب فرهنگی» خبر داد.

این مقام انتظامی هم‌چنین با اشاره به اجرای «طرح کنترل بر آرایشگاه‌های زنانه» در شهر تبریز گفت که در این راستا ۷۰ آرایشگاه مورد بازدید قرار گرفتند که ۶ واحد «به دلیل عدم توجه به مقررات و دستورات اداره نظارت بر اماکن عمومی و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی تعطیل و پلمپ، و سه نفر از صاحبان آن‌ها به مرجع قضایی معرفی شدند».

این برای چندمین بار در کمتر از یک ماه اخیر است که اخباری از پلمپ واحدهای صنفی در ایران به دلیل آن‌چه مقامات جمهوری اسلامی، «عدم رعایت شئونات» می‌خوانند، منتشر می‌شود.

پیش‌تر روزنامهٔ «شهروند» چاپ تهران، در شمارهٔ روز ۱ آذر (۲۲ نوامبر) خود، از پلمپ شماری از معروف‌ترین و پرمشتری‌ترین کافه‌های تهران به دلایلی چون «رعایت نکردن حجاب»، «نداشتن دید انتظامی» و «کنار هم نشستن دختران و پسران» خبر داده بود. این روزنامه از قول صاحب یکی از این کافه‌ها نوشته بود که دست‌کم ۲۶ کافه‌ توسط ماموران اداره اماکن نیروی انتظامی تهران تعطیل شده‌اند.

روز ۲۷ آبان (۱۸ نوامبر) نیز سرهنگ رحیم جهانبخش، «رییس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی» در گفتگو با خبرگزاری «ایرنا» از پلمپ ۵۳ واحد آرایشگاه زنانه در شهرستان ارومیه به دلایلی چون «پرداختن به مد‌ها و تیپ آرایش غربی و غیر اسلامی»، «فال‌گیری با قهوه»، «عدم رعایت موازین بهداشتی» و «استفاده از لوازم آرایشی غیربهداشتی» خبر داده بود.

پلمپ دست‌کم ۱۰ کافه و رستوران در منطقه لواسان تهران به دلایلی چون «بدحجابی مشتریان»، «سد معبر» و «فساد»، از جمله دیگر موارد تعطیلی واحدهای صنفی درایران بود که خبر آن در شماره روز ۵ مهرماه گذشتهٔ روزنامه «اعتماد»، چاپ تهران منتشر شد.