هرانا؛ فراخواندن زهرا منصوری به زندان در حین انجام شیمی درمانی

يكشنبه 05 خرداد 1392 ساعت 06:13 |
zahra-mansouri
خبرگزاری هرانا – زهرا (محبوبه) منصوری زندانی سیاسی زندان اوین که بدلیل ابتلا به بیماری سرطان به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود به زندان فراخوانده شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زهرا منصوری زندانی سیاسی ۶۰ ساله بند نسوان زندان اوین که با عود بیماری سرطان سینه به مرخصی درمانی اعزام شده بود در حالی به زندان اوین فراخوانده شد که در حین انجام مراحل شیمی درمانی خود بسر می‌برد.

یکی از بستگان این زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “زهرا سومین جلسه شیمی درمانی خود را پشت سر گذاشته است. پزشکان گفته اند باید بین ۶ تا ۸ جلسه شیمی درمانی انجام دهد. باوجود تشخیص پزشکان و بدون توجه به وضعیت وخیم وی مسئولین بارها خواسته اند تا زهرا منصوری به زندان بازگردد. در صورت بازگشت وی به زندان سرنوشتی جز مرگ در انتظار وی نخواهد بود.”

این زندانی سیاسی که از بیماری صرع نیز رنج می‌برد در بهمن ماه سال گذشته با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی اعزام شد.

وی که در تاریخ ۶ آبان ماه سال ۹۱ برای اجرای محکومیت خود بازداشت شد، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم به دلیل وضعیت خاص جسمی به ۲ سال حبس تعزیری و ۵ سال حبس تعلیقی تقلیل یافت.

قابل ذکر است که زهرا (محبوبه) منصوری خواهر زندانی سیاسی محمدعلی (پیروز) منصوری است که به اتهام محاربه به تحمل ۱۷ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان رجایی شهر کرج محکوم شده است.
http://hra-news.org/1389-01-27-05-27-21/15650-1.html