اطلاعیه 542 کمیته زنان

25 نوامبر روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان

images

زنان در اکثر نقاط دنیا به واسطه جنسیت همواره با خشونت روبرو بوده اند،
اما زنان ایرانی با برقراری حکومت دینی و زن ستیز جمهوری اسلامی، خشونت های بیشمار دیگری را متحمل میشوند: تجاوز، تهدید و تحقیرهای جنسی در زندانها، قتل های ناموسی، ختنه دختران، خرید و فروش زنان و دختران، چند همسری، رواج فحشا تحت عنوان شرعی صیغه، قوانین غیر عادلانه ارث، شهادت، حق طلاق و حضانت فرزند، دستمزد های نابرابر در مقابل کار یکسان، حجاب اجباری و سنگسار که عمده قربانیان آنرا زنان تشکیل میدهند… همه و همه تنها بخشهایی از تبعیض هایی هستند که هر روزه بر زنان ایران تحمیل می شود. زندان، شکنجه، تحقیر، تجاوز و کشتار زنان در ایران کم نبوده است.
در درون زندان های ایران زنان علاوه بر اینکه بایستی به عنوان یک زندانی مقاوم باشند، تنها به دلیل زن بودنشان می باید مشکلات عدیده ای را متحمل شوند تا در اثر تحقیرهای بازجو، جامعه و خانواده خرد نشوند. کشتار زنان و مادران باردار، تجاوز به دخترکان باکره قبل از اعدام، زندانی کردن زنان به همراه فرزندانشان، وادار کردن زنان به رعایت حجاب اسلامی، شکنجه های قرون وسطایی در تابوتها، شکنجه های روانی برای ایجاد فضای گناه آلود و توابسازی، شستشوی مغزی با ایجاد عذاب وجدان برای دوری از خانواده، وادار کردن زنان به پذیرش ارتباط جنسی با بازجو، در انزوا قرار دادن زندانی و مهیا کردن شرایطی برای خودکشی، شکنجه برای گرفتن اطلاعات در مورد خانواده و در نهایت کشتار در خیابانها و اقدام به اسید پاشی بر چهرۀ آنان. نمونه هائی است که در طول حاکمیت جمهوری اسلامی تداوم داشته و زنان ایرانی را به وحشیانه ترین شکل ممکن در زندان و بیرون زندان تحقیر کرده، شکنجه داده و کشته اند.

کمیته دفاع از حقوق زنان خواستار رفع خشونت و تبعیض های جنسیتی در انواع اشکال آن برای تمامی زنان جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران می باشد .
542
کانون دفاع از حقوق بشردر ایران
کمیته دفاع از حقوق زنان