وعده اختصاص قسمتی از سالن های ورزشی به تماشاگران زن

ارسال کننده: فرخنده بهادری23آبان

شهرزادنیوز: پس از مدت ها کشمکش بر سر ادامه بازداشت غنچه قوامی و ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه ها که به برخورد سلبی فدراسیون جهانی والیبال با ایران انجامید، مسئولان دولتی اعلام کردند که در این زمینه موفق به تغییر نظر دیگران شده‌اند و تصمیم گرفته شده این است که قسمتی از سالن ورزشی در اختیار تماشاگران بانو باشد.

به گزارش ایسنا، رباب شهریان، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، در باره حضور بانوان در سالن‌های ورزشی گفت که با محمد رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران، صحبتی داشته و گفته است که بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از مطالبات بانوان ایران است. اکنون نیز فشاری به ایران درباره بحث میزبانی مطرح شده است.

به گفته وی، در نهایت قرار شد سازماندهی کنیم تا قسمتی از سالن‌ها را برای مسابقات در اختیار دختران قرار دهیم که مشکلی هم برای میزبانی ایران پیش نیاید.

معاون وزیر ورزش در باره نگاه وزارت ورزش و جوانان به دختران ورزشکار تصریح کرد: “بعد از بازی‌های آسیایی نگاه و زمینه برای حضور بانوان در ورزش بهتر شده است. مسیر ورزش بانوان تغییر کرده که این اندیشه و تفکر مناسب است.”

از سوی دیگر فرهاد ظریف، عضو تیم ملی والیبال ، در گفتگو با ایسنا اظهار داشت که والیبال ایران این همه زحمت کشیده و پس از ده سال جزو قدرت‌های برتر جهان شده است. این درست نیست که حالا میزبانی‌ را از ایران بگیرند. امیدوارم هر اتفاقی لازم است بیفتد تا دیگر میزبانی یک رویداد بین المللی را از والیبال ایران نگیرند.

وی افزود که دولت ایران باید ورود کند و اجازه ندهد که به خاطر چنین مسائلی اعتبار والیبال ایران زیر سوال برود. بانوان هم می‌توانند در سالن‌ها حضور داشته باشند و با نهایت احترام بیایند و بازی‌ها را تماشا کنند.

این لیبروی تیم ملی همچنین تصریح کرد: آرزویم این است که دخترم بازی‌هایم را از نزدیک ببیند. او همیشه بازی‌های مرا از تلویزیون تماشا می‌کند. در کره جنوبی این شانس را داشتیم که پس از پیروزی خوشحالی خود را با خانواده‌ها شریک شویم. مطمئن باشید از نظر روانی حضور خانواده ورزشکاران و همچنین تماشاگران علاقمند در سالن‌های والیبال خیلی به نفع تیم ملی است.