زنی در ایلام بر بالای پشت‌بام محل کارش خودکُشی کرد

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، امروز ساعت ١٠ صبح کارمند اداره کل منابع طیبعی و آبخیزداری استان ایلام با رفتن به پشت‌بام اداره دست به خودکُشی زد.
هویت این زن که حامله نیز می‌باشد، “م.خ” عنوان گردیده است.

با وقوع این حادثه در میدان موسوم به “دفاع مقدس” ایلام، این شهروند کُرد به بیمارستان انتقال یافت و علیرغم تلاش‌های پزشکان جان خود را از دست داد.

علت اقدام به خودکُشی این زن نامعلوم است اما مسئول روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام به ایسنا گفته که خانم “م.خ” هیچ مشکلی نداشته و مورد اعتماد کاری و اخلاقی بوده است.
جسد این شهروند کُرد هم‌اکنون در پزشک قانونی ایلام نگهداری می‌شود.

استان ایلام یکی از استان‌ها با نرخ بالای خودکُشی در سراسر ایران است و طبق امارهای نیمه‌رسمی، تقريبا هر ساله ٣٠% نسبت به سال قبل با افزايش در نرخ خودكُشی دست و پنجه نرم می‌کند.

پیشتر مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از افزایش خودکُشی‌ها در نتیجه “تضعیف پیوندهای اجتماعی” خبر داده و اعلام کرد: هنگامی که انسجام و همبستگی در جامعه کاهش پیدا کند، منازعه فرد با افراد و جامعه به تبع افزایش پیدا می‌کند در چنین شرایطی فرد رضایت و خشنودی حاصل از با جامعه بودن را از دست می‌دهد و فلسفه وجودی خود نیز برایش از بین می‌رود، چرا که این فلسفه وجودی تابعی از حضور و ارتباط فرد با افراد و جامعه است. پس هنگامی که چنین شرایطی در یک جامعه پیش بیاید، پیوندهای اجتماعی در سطوح خانوادگی، دوستی، شغلی، حزبی و غیره کاهش پیدا می‌کند که خود سبب بروز خودکُشی و افزایش آن در جامعه می‌شود.