یک نماینده مجلس: به زور نمی‌توان بر سر کسی حجاب کرد

ارسال کننده: 5آبان Marjan Tabebordbar

شهرزادنیوز: در حالی که مجلس شورای اسلامی، علیرغم مخالفت مردم و حتی عده‌ای از باورمندان مصلحت گرای نظام جمهوری اسلامی، در حال بررسی طرح «صیانت از عفاف و حجاب»، است، نماینده تبریز اعلام داشت که طرح صیانت از عفاف و حجاب را قبول ندارد؛ زیرا به زور نمی‌توان بر سر کسی حجاب کرد همان طور که به زور نمی‌توان حجاب را از سر کسی برداشت.

مسعود پزشکیان در گفتگو با ایلننا همچنین اظهار داشت که این موضوع نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلكه به نظر وی اوضاع بد‌تر هم خواهد شد. وی افزود: ما هیچ وقت نمی‌توانیم به زور کسی را هدایت کنیم.

این وزیر سابق دولت موسوم به دولت اصلاحات، همچنین گفته است که در اطراف خیلی از ما و نماینده‌ها افرادی هستند که حجابشان را قبول نداریم، اما قادر نیستیم اصلاحش کنیم؛ زیرا با زور هیچ چیزی امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: این روش روشی غلط است؛ حجاب را نمی‌توان به زور حتی به خانواده خود تحمیل کرد، مگر این که منطقی داشته باشیم که قوی باشد نه منطقی که بخواهد با زور این کار را انجام دهد. این طرح را قبول ندارم.

این درحالی است که، به گزارش ایرنا، “سردار حسین صالحی اصل”، معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرده که این معاونت برای اجرای این قانون، 15 طرح را تدوین کرده که به زودی در اختیار ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان ها قرار می گیرد.

خبرگزاری مهر نیز گزارش داده است که تنها در استان بوشهر 400 تیم در زمینه امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر در استان بوشهر آموزش دیده و ساماندهی شده اند.

طبق این گزارش “سردار فتح‌الله جمیری”، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، همچنین گفته است که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در همه 10 شهرستان استان بوشهر تشکیل شده است و این ستادها در همه شهرستان‌ها فعال هستند.

وی خاطر نشان کرد که در رابطه با حجاب و عفاف، طرح “یادآوران” در مدرسه‌های استان بوشهر نیز اجرا می شود.