دختر دانشجویی بوکانی ٩٠ روز در بازداشت موقت است

ارسال کننده: 6مهر Marjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: سرنوشت افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان با گذشت سه‌ماه از زمان بازداشت، همچنان نامعلوم می‌باشد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، افسانه بایزیدی دانشجوی کُرد که روز پنجم تیرماه امسال از سوی نیروهای اطلاعاتی در منزل شخصی در شهر بوکان بازداشت شده، تاکنون در بازداشت بسر می‌برد و سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وضعیت جسمانی این دختر دانشجو شامگاه بیست و سوم شهریورماه به دلیل ١٩ روز اعتصاب غذا وخیم شده بود و به بیمارستان شهر بوکان انتقال و بیش از ١٢٠ روز است که در نهادهای امنیتی شهر بوکان تحت بازجویی می‌باشد.

تاکنون اجازه ملاقات با افسانه به هیچ‌کدام از اعضای خانواده افسانه داده نشده و این باعث نگرانی خانواده و بستگان وی شده است.

پیشتر آمنه درویشی مادر افسانه نزدیک به ٥ ساعت در مقابل اداره اطلاعات شهر بوکان برای مشخص شدن محل نگهداری و ملاقات با دخترش منتظر ماند، اما ماموران امنیتی به وی بی‌حرمتی و توهین کردند.

افسانه بایزیدی، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

این دانشجو ٢٨ ساله اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.