زنان ورزشکار از شرایط برابری با مردان برخوردار نیستند

ارسال کننده: 5مهرMarjan Tabebordbar

خبرگزاری هرانا – «طاهره طاهریان» گفت: اکنون که شاهد موفقیت‌های چشمگیر زنان در عرصه‌های بین المللی هستیم، چنین اظهارنظرهایی شنیده می‌شود، در حالی که من به عنوان یک کار‌شناس اعتقاد ندارم که در ورزش، شرایط مساوی برای زنان و مردان وجود دارد.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: هرچند که نگاه به ورزش زنان نسبت به گذشته تغییر کرده است اما به طور حتم زنان در ورزش قهرمانی در شرایط برابری با مردان قرار ندارند. آیا آن مقدار سرمایه‌گذاری که برای والیبال و بسکتبال مردان انجام می‌شود به زنان نیز اختصاص داده می‌شود؟

این استاد دانشگاه تغییر نگاه به ورزش زنان را حاصل تلاش و موفقیت‌های آن‌ها در مسابقات مختلف ورزشی دانست و افزود: اما متاسفانه همچنان شاهد هستیم که در بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری حضور زنان نادیده گرفته می‌شود.

طاهریان تصریح کرد: هر چند که در فدراسیون‌ها مدیران زن برای رسیدگی به امور تیم‌های زنان به کار گرفته می‌شوند، اما در تصمیم‌گیری‌ها نقشی به آن‌ها داده نمی‌شود و مردان بدون آنکه‌ شناخت لازم از ورزش زنان داشته باشند، برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.

مشاور معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مدیریت زنان بر ورزش زنان می‌تواند نقش چشم‌گیری در بهبود وضعیت آن‌ها داشته باشد، گفت: اگر به مدیران زن قدرت تصمیم‌گیری داده شود و همانطور که برای مردان سرمایه‌گذاری می‌شود، برای ورزش‌های زنان نیز از مربیان و متخصصان کارآمد زن خارجی استفاده شود، شاهد موفقیت‌های بسیار بیشتری از سوی زنان ورزشکار در مجامع بین‌المللی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه موفقیت‌های امروز زنان حاصل تلا‌ش‌های کوتاه مدت نیست، اظهار کرد: از زمان ایجاد فدراسیون بازی‌های کشور‌های اسلامی شروع ورزش قهرمانی زنان در کشور رقم خورد و باعث شد که انگیزه زنان برای شرکت در ورزش قهرمانی افزایش پیدا کند.

طاهریان ضمن تقدیر از افتخارآفرینی ورزشکاران رشته تیراندازی اظهار کرد: ورزش قهرمانی تیراندازی زنان با انجمن کوچکی شروع شد و به حدی قدرت گرفت که در دوره‌های مختلف، زنان تیرانداز بسیار جلو‌تر از مردان بودند و به طور مرتب مدال می‌گرفتند اما کسب این موفقیت در بازیهای اینچئون بی‌سابقه بوده است.