قربانی اسیدپاشی در دهدشت نفس می‌کشد؛بی چشم

ارسال کننده: 1مهرMarjan Tabebordbar

استان وایر- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از زنده بودن قربانی اسیدپاشی در شهرستان دهدشت خبر داد و گفت: «تشخیص میزان سوختگی بستگی به عفونت‌های پس از اسیدپاشی، نوع و درصد خلوص اسید دارد.»

«عبدالحسین موسویان» در مورد وضعیت دختری که در دهدشت هدف اسیدپاشی قرار گرفته است به آنا گفت:« خوش‌بختانه قربانی اسیدپاشی زنده است و خبر فوت وی صحت ندارد. این خانم بر اساس اعلام پزشکان بین 30 تا 40درصد دچار سوختگی شده است. پیش‌تر سوختگی صورت وی 80 درصد اعلام شده بود.»

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و بویراحمد افزود: «با توجه به این که این حادثه اولین مورد اسیدپاشی در شهرستان بوده و این منطقه مجهز به بیمارستان سوانح و سوختگی نیست، در لحظات اولیه پس از این ماجرا، مصدوم را بلافاصله به بیمارستان طالقانی شهر اهواز منتقل کردند.»

«سید امین یوسفی»، رییس بیمارستان امام خمینی دهدشت هم به آنا گفت: «در لحظات اولیه که این دختر را به بیمارستان امام خمینی دهدشت منتقل کردند، وضعیت مناسبی نداشت و با توجه به نوع حادثه، صورت مصدوم به طور کامل دچار سوختگی و آسیب دیدگی شد به طوری که چشم چپ قربانی کاملا تخلیه شد و چشم راست نیز آسیب دیده است.

یوسفی ادامه داد:«یک ساعت و نیم پس از انجام اقدامات اولیه اورژانسی بر روی بیمار، به دلیل نبود بخش سوختگی، شدت جراحات وارده و نبود بخش جراحی پلاستیک در بیمارستان، وی به بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شد.»

به گزارش آنا، بر اساس شواهد و گفته‌های شهروندان دهدشتی، دختر جوان قربانی اختلافات خانوادگی و سوء ظن شده و بر همین اساس زن میان سال برای گرفتن انتقام شخصی دست به اسیدپاشی زده است.

بنابراین گزارش، رییس پلیس دهدشت از دستگیری زن اسیدپاش خبر داده و گفته است همسر وی شاهد ماجرا بوده است.

سرهنگ «جهان دیماز» با تاکید بر این که اسید پاشی برای اولین بار طی سال‌های اخیر در این شهر رخ داده، گفته است:« با دستگیری زن اسید پاش، پرونده به دادگاه ارجاع شده و هم اکنون در حال رسیدگی است.»

وی سن زن مجرم را 20 سال و دختری که قربانی اسیدپاشی شده است را 25 سال اعلام کرد.

به گفته رییس پلیس شهر دهدشت، همسر زن اسید پاش شاهد این صحنه بوده اما برای این که مشخص شود آیا دخالتی در این حادثه داشته، باید تحقیقات کاملی انجام شود:« با این حال اختلاف خانوادگی بین این دو نفر محرز شده است.»

به گزارش آنا، مردمی که عصر روز یک شنبه در پارک مرکزی شهر دهدشت حضور داشتند، شاهد یک اسید پاشی در ملا‌ءعام بودند اما این بار یک زن به صورت 3 دختر جوان اسید پاشید.

سه دختر جوان که عصر دیروز در پارک مرکزی شهر دهدشت نشسته بودند، با زنی روبه رو می‌شوند که بعد از سلام و احوال‌پرسی با آن‌ها، از زیر چادر خود بطری اسید را به بیرون می‌آورد و به صورت یکی از این دختران می‌پاشد.

آن گونه که منابع آگاه در اورژانس شهر دهدشت و شاهدان عینی به آنا گفته اند، «شیوا. الف» 25 ساله با 80 درصد سوختگی آسیب جدی در ناحیه صورت دیده اما به دلیل کمبود امکانات پزشکی به یک مرکز درمانی سوختگی پیشرفته تر در شهرهای هم‌جوار اعزام شده است. دو دختر دیگر دچار سوختگی جزیی شده‌اند و تحت درمان هستند.