ایلام/ زنی با دو فرزند خردسال، قصد خودکُشی داشت

ارسال کننده: 29شهریورMarjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: به سبب هرآنچه “رفتار نامناسب همسر” عنوان گردیده، زن جوانی در دره‌شهر استان ایلام اقدام به خودکُشی کرد.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یک مرد دره‌شهری با اقدام به حبس سه عضو خانواده‌اش، شرایط خودکُشی همسرش را فراهم می‌کند.

این زن در آخرین لحظات که قصد خودکشی با بستن طنابی به پنکه سقفی منزلش را داشت از سوی پلیس اجتماعی شهرستان دره‌شهر نجات یافت.

وی شرح شرایط بوجود آمده در منزل و حبس خانگی دو کودک ٤ و ٥ ساله‌اش را این چنین بازگو کرد: همسرم برای کوچکترین موردی حق خروج از منزل را برای من منع کرده و همیشه درب خانه را با قفل‌های محکمی مسدود می‌کرد به طوری که حتی حق دید و بازدید از اقوام را هم نداشتم.

ایرنا به نقل از این زن دره‌شهری اعلام کرد: “همسرم دارای مشکلات روحی و روانی بود گاهی اوقات فرزندانم را از منزل بیرون انداخته و آنها را تا نیمه‌های شب گرسنه و تشنه در کوچه رها می‌کرد.

هویت این زوج تاکنون انتشار نیافته اما این زن جوان چندین بار قصد خودکشی کرده و تقریبا سه سال اخیر را در خانه محبوس و مورد آزار و اذیت شوهرش قرار داشته است.

همسر این زن جوان که در دفتر قاضی پرونده حاضر شده بود، “اختلاف سنی “، “عدم تفاهم” و “بیماری وسواس” را علت رفتارهای خود عنوان کرد.

طبق آمارهای رسمی، میزان خودکُشی شهروندان کُرد به ویژه زنان از “مرز بحران” فراتر رفته و به “یک اپدیمی” مبدل گشته است.

سحر دیناروند فعال حقوق زنان، نبود قوانین منسجم و حمایتی، کمبود مراکز حمایت از زنان آسیب‌دیده و بالا رفتن سطح آگاهی زنان از حق و حقوق خود در جامعه‌ را از دلایل افزایش خودکشی در بین زنان تلقی می‌کند.