کاهش سن اعتیاد در بانوان اصفهانی

ارسال کننده:آقای غلامعلی اخلاقی 6شهریور

فرماندار اصفهان گفت: سن اعتیاد در بانوان اصفهانی کاهش یافته و انتظار می‌رود خیرین اصفهان نسبت به مشارکت و فعال نمودن کمپ ترک اعتیاد مخصوص خانم‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، فضل‌الله کفیل در جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و روز کارمند، بر خدمت خالصانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تأکید و اظهار کرد: سن اعتیاد در خانم‌ها در اصفهان کاهش یافته و از خیرین اصفهان می‌خواهیم نسبت به مشارکت و فعال نمودن کمپ ترک اعتیاد مخصوص خانم‌ها اقدام کنند.

وی از تشکیل اتاق فکر در این شورا در راستای تدوین الگویی جامع و عالمانه برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خبر داد و افزود: با تشکیل اتاق فکر و احصای مشکلات، آسیب‌های حوزه مواد مخدر و برنامه‌ریزی بر اساس آنالیز وضعیت موجود در جامعه می‌توان ضمن ارائه الگویی مناسب، گام مؤثری در مبارزه با این بلای خانمان‌سوز برداشت.

فرماندار اصفهان با اشاره به حجم بالای مطالعات و تحقیقات انجام شده در حوزه مواد مخدر و اعتیاد گفت: با عملیاتی کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده، توجه و پیگیری وضعیت رهاشدگان از بند اعتیاد و فعال نمودن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اعتیاد به ویژه با اولویت زنان به عنوان بخش حساس جامعه، بسیاری از معضلات ناشی از اعتیاد نیز از قبیل سرقت، قتل و … کاهش می‌یابد.

وی با توجه به کاهش سن اعتیاد در خانم‌ها از خیرین اصفهان درخواست کرد نسبت به مشارکت و فعال کردن کمپ ترک اعتیاد مخصوص خانم‌ها اقدام نمایند.

کفیل مردمی و عمومی کردن مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد و تشکیل اطاق فکر و آسیب‌شناسی گذشته و ارائه راهکارهای بومی و عملی برای مناطق آلوده و برنامه‌ریزی در ابعاد مختلف برای معتادین رها شده از اعتیاد را سه رکن اساسی در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد.

وی توجه به آمار واقعی را از دیگر عوامل موفقیت در برنامه‌ریزی مدون در این حوزه دانست و اظهار کرد: بایستی تمام اقشار جامعه را نسبت به این معضل اجتماعی حساس کنیم، به طوری که تمام افراد جامعه نگران اعتیاد بوده و در مقابله با آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول برنامه‌ریزی و آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر را یک ضرورت برشمرد و از مسئولان دستگاه‌های مرتبط خواست با استفاده از تحقیقات و کارهای علمی صورت گرفته، راهکارهایی اجرائی و علمی ارائه کنند.

وی به بازدید از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در جهت ارتقای کیفی کمپ‌های ترک اعتیاد صورت گرفته و لیکن تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم و این امر نیازمند ارائه الگویی جامع و نظارت فعال بر این‌گونه کمپ‌ها است.