اطلاعیه 514 کمیته ادیان

ماده 10 اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی آشکار و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.
ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی و آشکار کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.
ماده ۱۹ اعلامیه جهانی حقوق بشر:
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

بلاتکلیفی و شرایط نامناسب نوکیشان مسیحی در زندانهای مختلف کشور

سران حاکمیت کنونی ایران اعتقاد دارند که برخی از گروه‌های مذهبی دشمنان کشور هستند، زیرا باورهای مذهبی آنها ممکن است وفاداری به نظام را دچار چالش کنند و به بهانه حفظ امنیت ملی، سرکوب فعالیتهای مذهبی را سرلوحه عناد با ادیان دیگر را قرار داده‌اند.
تعدادی از نوکیشان مسیحی دربند به نامهای امین خاکی، رضا ربانی (سیلاس)، بهنام ایرانی، محمد بهرامی، حسین بارون‌زاده (دانیل)، عبدالرضا حق‌نژاد و حسین ساکتی آرامسری همچنان در زندانهای مختلف کشور در شرایط نامناسب محیطی و بعضاً بصورت بلا تکلیف به و درشرایط بد محیطی سر می برند . بعنوان نمونه، زندانیان مذکور ناچارند برای دریافت بسیاری از جیره‌های مشخص زندان حتی دریافت آب نیز هزینه پرداخت کنند که این موضوع باعث فشار مضاعف بر افراد و خانواده‌های آنان شده است .
اعضای کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ، ضمن محکوم نمودن هرگونه تبعیض عقیدتی، خواهان برابری حقوق نوع بشر و بویژه ایرانیان، فارغ از هر آیین وعقیده می‌باشند و تمامی تلاش خود را جهت جلب توجه آزادی خواهان، نهادهای حقوق بشری و جامعه جهانی نسبت به جفای وارد بر زندانیان بی دفاع عقیدتی به کار خواهند بست .
514
کمیته دفاع از حقوق پیروان ادیان
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران