اسیدپاشی در کرمانشاه، ٨ مصدوم برجای گذاشت

ارسال کننده:3شهریورMarjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: در یکی از پایانه‌های مسافربری سطح شهر کرمانشاه، ٨ شهروند کُرد بر اثر اسیدپاشی مصدوم گردیدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، در یک اقدام تأمل‌برانگیز، زنی با پاشیدن اسید به روی مسافران یک اتوبوس در کرمانشاه،٦ زن و ٢ مرد را راهی بیمارستان کرد.

این حادثه که روز گذشته در ترمینال شماره یک اتوبوس‌رانی شهر کرمانشاه روی داد، ضارب توسط پلیس بازداشت شد.

از نکات قابل توجه این است که اسیدپاشی در کرمانشاه برخلاف بیشتر موارد پیشین که زنان قربانی اسیدپاشی بودند، این بار ضارب یک زن می‌باشد.

خبرگزاری ایرنا هویت این زن را “ف.پ” عنوان کرده که به گفته‌ی این منبع خبری، وی “قصد اسیدپاشی به یکی از رانندگان اتوبوس شرکت واحد” را داشته است.

اسیدپاشی این زن که برخی رسانه‌های دولتی او را به “سرقت و جیب‌بر” متهم کرده‌اند، سوختگی ٢٠ تا ٤٠درصدی سه زن را درپی داشت.

به گفته‌ی جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، اسیدپاش، قصد انتقام از رانندگان را داشته که چندی پیش با وی تصادف کرده و این حادثه باعث از کارافتادگی یک پای وی شده اما شرکت بیمه اقدام خاصی برای تامین هزینه‌های مربوط به درمان نداد.

در جرم اسيدپاشی، اگر فرد مجنی‌عليه عضوی از اعضای خود را از دست بدهد بر طبق ماده ٢٧٣ قانون مجازات فرد جانی در برابر او قصاص عضو خواهد شد.

محمد مصطفایی، حقوق‌دان ساکن نروژ دراین باره به رادیو فردا گفته: یک مجازات عادلانه برای اسیدپاشی در قانون وجود ندارد. یعنی اگر ما برای کسی که مرتکب چنین جرمی شده ۳۰ یا ۴۰ سال حبس و حتی حبس ابد در نظر بگیریم بهتر از این است که از قصاص استفاده کنیم.