راه‌اندازی یگان ضداغتشاش زنان در تهران

ارسال کننده: 2شهریورFatemeh Tabebordbar

خبرگزاری هرانا – فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی از «راه‌اندازی واحد ضداغتشاش زنان در تهران» خبر داده‌است.

به گزارش هرانا به نقل از نسیم، حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی طی گفت‌و‌گویی ضمن اعلام خبر «تشکیل واحد ضداغتشاش زنان در تهران» گفته‌است: «در تهران واحد ضد اغتشاش زنان راه‌اندازی شده که عمده افراد تشکیل دهنده این یگان، «افتخاری» ولی اعضای اصلی از کادر نیروی انتظامی هستند».

به گفته فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی «بدنه اصلی واحد ضد اغتشاش زنان در حد یک گردان و حدود ۵۰۰ نفر در تهران به صورت آزمایشی» راه‌اندازی شده‌است و «آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند. همچنین پلیس‌های افتخاری آموزش‌های هوانوردی، چتربازی، پاراگلایدر و اسب سواری را می‌توانند فرا گیرند و در طرح‌هایی همچون طرح دریا نیز با ما همکاری می‌کنند».

حسن کرمی همچنین گفته‌است: «کار اطلاعاتی، بازجویی و تخلیه محل تجمع اعتراضات اجتماعی بانوان از عمده فعالیت‌های پلیس افتخاری است» و «واحد ضد اغتشاش زنان» برای مثال در صورت برگزاری «تجمع تعدادی از کارکنان زن فلان شرکت به دلیل عدم پرداخت حقوق» نیز وارد عمل می‌شود.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی همچنین گفته‌است: «ما هیچ اغتشاشی از فتنه ۸۸ به شکل معارض با نظام نداشته‌ایم البته اعتراضات صنفی یا کارگری و یا بر سر موضوعات آب و گاز یا موضوع یک سریال همچون «سرزمین کهن» بوده که در واقع اعتراض به حاکمیت و نظام نبوده و ما هم برای احتیاط حضور یافته‌ایم و در واقع درگیری جدی را غیر از مسئله آب در اصفهان نداشتیم».

حسن کرمی همچنین گفته‌است که در سالجاری نیروهای یگان ویژه در سواحل، ورزشگاه و برخی امکان دیگر نیز مستقر هستند اما با صدور دستورهایی «لباس یگان ویژه» را در این موارد «ممنوع» کرده‌است و این نیروهای از لباس‌های دیگری استفاده می‌کنند.