دادگاه تجدید نظر فاطمه هاشمی پایان یافت

ارسال کننده: 3شهریورMarjan Tabebordbar

خبرگزاری هرانا- فاطمه هاشمی پس از اتمام دادگاه تجدیدنظر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نماینده دادستان در جلسه حضور نیافت و نسبت به این امر اعتراض کرده و جلسه دادگاه را ترک کردیم.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی ساعت ۹ روز یکشنبه در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز شد اما به علت حضور نیافتن نماینده دادستان، این دادگاه خاتمه یافت.

دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی ۱۸ دی سال ۹۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد.

البته پس از برگزاری دادگاه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به علیرضا آوایی رییس سابق دادگستری کل استان تهران نوشت: براساس آنچه در رسانه‌ها منعکس شده، خانم فاطمه هاشمی امروز ۱۸/۱۰ /۹۲ در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه‌ای اعلام کردند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند به دادگاه فراخوانده شده‌اند، در حالیکه بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم.

در ادامه این نامه آمده است: مطلبی اگر نسبت به اینجانب مطرح کرده‌اند، احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند، به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی‌بینم و بنده نسبت به کسانی که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند، شکایتی نکردم، این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله‌ای ندارم، علی ایحال به هر نحوی که مصلحت می‌دانید، این پرونده را مختومه نمایید.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع فاطمه هاشمی نیز‌‌‌ همان زمان در گفت‌و‌گویی اعلام کرد: قبلا هم اعلام کرده بودیم چون این پرونده شاکی خصوصی ندارد و اتهام نشر اکاذیب فقط با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگیری است، اقدام دادستانی خلاف قانون است.
در ‌‌‌نهایت، اوایل بهمن سال گذشته، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران، فاطمه هاشمی را به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم کرد.

پس از صدور این حکم، فاطمه هاشمی ۲۶ بهمن ماه با ارایه لایحه‌ای، به حکم دادگاه اعتراض و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد.

بر اساس این گزارش در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران، اتهام فاطمه هاشمی نشر اکاذیب عنوان شده است.
فاطمه هاشمی فرزند هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد سال گذشته به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه‌ها، به شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و برای وی پرونده تشکیل شد.