اطلاعیه ی شماره ی 510 نمایندگی اشتوتگارت

مادۀ 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر :
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.
مادۀ ۲۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر :
هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین‌المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مطرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و اجرائی گردد .

اما در نقض آشکار با مواد فوق، خبر گزاری ها مجددا خبر میدهند که :
بازداشت هفت فعال سایبری در مشهد

پنجم مرداد ماه ۹۳ “حمید حکمتی”، “اسماعیل ایزدی”، “فرید صارمی”، “علی چینی ساز”، “زهرا کعبی”، “فرجاد صالحی” و یک تن دیگر، توسط ماموران امنیتی درمشهد بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شده اند.
ماموران امنیتی همزمان به منازل آقایان ایزدی و صارمی مراجعه کرده ضمن تفتیش، کامپیوترهای شخصی، مدارک و فایل های موجود و گیرنده ماهواره را ضبط و با خود منتقل کرده اند .
با گذشت چند روز از بازداشت این چند فعال سایبری- فیسبوکی، از وضعیت و محل نگهداری آنان خبری منتشر نشده و پیگیری خانواده های آنان نیز نتیجه ای در بر نداشته است .
آقایان “حکمتی” و “چینی ساز” از وبلاگ نویسان منتقد بوده و در وقایع بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ (عاشورا) نیز بازداشت شده بودند. همچنین “اسماعیل ایزدی” به دلیل فعالیتهای دانشجویی، مورد توبیخ کمیته انضباطی قرار گرفته بود .
ما فعالین و اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ، اینگونه اقدامات ضد انسانی جمهوری اسلامی را محکوم کرده و خواهان آزادی هرچه سریعتر این افراد هستیم .
510
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی اشتوتگارت