اطلاعیه شماره 506 نمایندگی دانمارک

ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر کس می تواند بی هيچ گونه تمايزی ، به ويژه از حيث نژاد، رنگ، جنس، زبان، دين، عقيده ی سياسی يا هر عقيده ی ديگر ، و همچنين منشاء ملی يا اجتماعی ، ثروت، ولادت يا هر وضعيت ديگر، از تمام حقوق و همه ی آزادی های ذکر شده در اين اعلاميه بهره مند گردد.
ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر شخصی حق دارد از آزادی انديشه، وجدان و دين بهره مند شود: اين حق مستلزم آزادی تغيير دين يا اعتقاد و همچنين آزادی اظهار دين يا اعتقاد، در قالب آموزش دينی، عبادت ها و اجرای آيين ها و مراسم دينی به تنهايی يا به صورت جمعی، به طور خصوصی يا عمومی است .

بازهم سرکوب و محرومیت بهائیان با اتهام های واهی

در سایه زمزمه‌های رسمی و نارسمی برای ارتباط و تماس و گفتگو با آمریكا كه این روزها شدت گرفته است، و در برابر بحران شدید اقتصادی كه اكثریت مردم را تحت فشار قرار داده و آینده سختی را در برابر آنان نهاده است، رژیم جمهوری اسلامی به یكی از ترفندهای همیشگی خود دست زده و موجی از بهایی‌ستیزی به راه انداخته است. این موج از چندی‌ پیش با دستگیری ده‌ها نفر از بهاییان آغار و تا به امروز که دادگاه انقلاب شیراز برای ۱۵ تن از پیروان آئین بهائی در این استان احکامی را صادر میسازد از یک سال و نیم تا سه سال و نیم زندان.
بگفتۀ گیتی پورفاضل:
قاضی پرونده، چهار زن متهم این پرونده را به یک سال و نیم زندان و از۱۱ متهم باقی مانده این پرونده، چهار تن را به اتهام فعالیت مستمر علیه امنیت کشور به سه ونیم سال حبس تعزیری و ۷ متهم دیگر را نیز هر یک به ۲۰ ماه حبس محکوم کرده است.
ما اعضای کانون دفاع از حقوق بشر در ایران، ضمن محکوم نمودن هرگونه تبعیض عقیدتی، براین باوریم که سركوب بهاییان، همچون سركوب هر باورمند مذهبی دیگر و با هر بهانه‌ای كه باشد محکوم و مردود است – و سكوت در برابر آن، از سوی‌ كسانی كه می‌توانند صدای خود را بلند كنند، مسئولیت‌آفرین.
506
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
نمایندگی دانمارک