کشته شدن یک زن بلوچ به‌دست نیروی انتظامی

ارسال کننده: آقای محمود نعیمی 29تیر

خبرگزاری هرانا – سیدبی‌بی رسولی‌زاده مشهور به «مرادخاتون» در شهرستان «سرباز» بخش «آشار» روستای «افشان» هنگامی که سعی کرد مانع مصادره ماشین برادرزاده خود شود، توسط نیروی انتظامی زیر گرفته شد و پیش از رسیدن به بیمارستان فوت کرد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۲ شب جمعه ۲۷ تیر ماه ایست بازرسی نیروی انتظامی در شهرستان «سرباز» بخش «آشار» روستای «افشان» خودروی تویوتا متعلق به برادرزاده «سیدبی‌بی رسولی‌زاده» را که سوخت گازوئیل باخود حمل می‌کرد توقیف می‌کند.

این زن ۴۰ ساله هنگامی که سعی داشت مانع انتقال و مصادره شود توسط ماموری که پشت فرمان اتومبیل برادرزاده‌اش بود زیر گرفته شده و براثر جراحات وارده در راه انتقال به بیمارستان فوت می‌کند.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ماموران پس از مصادره خودرو برادرزاده مرادخاتون هنگامی که داشتند خودرو را به پاسگاه محل منتقل می‌کردند در مسیر راه با وی روبرو می‌شوند. مرادخاتون به ایشان اصرار می‌کند که خودروی برادرزاده‌اش را مصادره نکنند. اما ماموری که پشت فرمان بود با‌‌‌‌ همان اتومبیل وی را زیر می‌گیرد.»

این منبع در ادامه عنوان کرد مامور یاد شده سرباز وظیفه بوده و حتی حاضر به توقف برای رساندن زن مصدوم به بیمارستان نشده است.

وقوع این حادثه باعث خشم مردم محلی شده، تاجایی که برخی از ایشان به پاسگاه محل حمله کرده و اقدام به شکستن درب پاسگاه نموده‌اند.

گفتنی است، وجود فقر شدید و بیکاری در منطقه سیستان و بلوچستان سبب روی آوردن جوانان به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه شده است.