عدم گزینش دو کارمند زن و اخراج آنان از ادارات دولتی در کامیاران

ارسال کننده: 26تیرMarjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: در ادامه فشار نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بر فعالان کُرد پیرو اهل سنت، دو کارمند زن با تبعید و اخراج از کار روبرو شدند.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، طی روزهای گذشته اسماء چشمه کبودی دبیر ریاضی مدارس دخترانه شهر کامیاران پس از ١٥ سال تدریس به مدت سه سال به استان یزد تبعید گردید.

این معلم کُرد که عضو مکتب قرآن بوده، ٢ سال قبل در آزمون دکترا ریاضی محض دانشگاه کُردستان پذیرفته شده بود، اما چند ماه پس از تحصیل از دانشگاه اخراج شده بود.
اسماء چشمه کبودی پس از اعتراض به اخراج از دانشگاه، نه اینکه به اعتراض وی پاسخی داده نمی‌شود، بلکه اعتراضش منجر به صدور حکم “نفی بلد” از طرف هیأت تجدیدنظر شعبه یکم رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت آموزش و پرورش شد.

وی به “تحریک دانش‌آموزان و معلمان در جهت تفرقه مذهبی و توزیع اعلامیه جمعیت‌های غیرقانی، عضویت و فعالیت در مکتب قرآن و مخالفت با بزرگداشت مناسبت‌های دینی و ایجاد اختلال در برنامه‌های پرورشی دبیرستان فاطمه الزهرا” شهر کامیاران متهم شده است.

همچنین گزارش شده، اسراء گویلی فرزند محمدرحیم که یکی از پرسنل بیمارستان “تامین اجتماعی” شهر کامیاران بوده به حکم هسته گزینش منطقه دو همدان از کار اخراج گردید.

این پرستار ساکن کامیاران که به مدت سه سال در بیمارستان “تامین اجتماعی” شهر کامیاران پرستار بوده به دلیل عضویت در مکتب قرآن از کار اخراج گردیده است.

وب سایت مکتب قرآن در این‌باره اعلام کرد: “این شهروندان تنها به جرم تفاوت نژاد و مذهب و پای‌بندیشان به هویت‌های فرهنگی و دینی توسط نهادهای حکومتی از کار اخراج و بازداشت شده‌اند”.

طی یک‌ماه چندین عضو مکتب قرآن به دلیل فعالیت‌هایشان از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی حکومت اسلامی ایران احضار و تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وضعیت جسمانی ٤ زندانی مذهبی کُرد در زندان قزلحصار که به مدت ٣٤ روز است دست به اعتصاب غذا زده‌اند، روز به روز وخیم‌تر شده و این باعث نگرانی خانواده این زندانیان شده است.

یک منبع مطلع در زندان قزلحصار به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: فشار خون جهانگیر دهقانی و حامد احمدی به ٦ درجه و فشار خون جمشید دهقانی و کمال ملایی به ٨ درجه کاهش یافته و هرکدام از این ٤ نفر ١٠ تا ١٥ کیلو وزن آنها کاهش یافته است.

این منبع افزود: علی‌رغم اینکه این چهار نفر تاکنون چندین بار به دلیل اعتصاب غذا دچار بیهوشی و بیماری کلیه و خونریزی شده‌اند، اما مسئولان هیچ پاسخی نسبت به خواسته این چهار نفر، بازگشت به زندان رجایی شهر کرج نداده‌اند.