خطر اعدام زنی که در 14 سالگی به شوهر داده شد

ارسال کننده: 27تیرMarjan Tabebordbar

یکم اردیبهشت ماه، درمحل اجرای حکم ، پیش از این که مادر مقتول صندلی را از زیر پای وی بکشد، می‌گوید که در هنگام ارتکاب جرم تنها 17 سال داشته و نوجوان بوده است و همین جمله موجب می‌شود که به دستور قاضی اجرای حکم حاضر در محل، راضیه از صندلی پایین آورده شده و به سلولش بازگردانده شود تا به پرونده وی دوباره رسیدگی شود.
شهرزادنیوز: راضیه ابراهیمی، که در سن 14 سالگی به خانه شوهر رفت و صاحب یک فرزند شد، 4 سال پیش در سن 17 سالگی، پس از سال‌ها اختلاف خانوادگی، شوهر خود را در خواب با شلیک گلوله به قتل رساند؛ احتمال دارد که وی پس از پایان ماه رمضان قصاص شود.

به گزارش هرانا، به نقل از ایسنا، حسن آقاخانی، وکیل راضیه ابراهیمی، گفته است که در رابطه با این پرونده مجددا درخواست اعاده دادرسی به شعبه 35 دیوان عالی کشور داده‌ است. وی افزود که ممکن است با این درخواست موافقت شود و در صورت عدم موافقت، احتمالا حکم قصاص موکلش بعد از ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

راضیه ابراهیمی یک بار تا پای چوبه دار رفته و برگشته و اکنون در زندان سپیدار اهواز است.

طبق گزارش هرانا، یکم اردیبهشت ماه، وی به محل اجرای حکم برده شد، ولی پیش از این که مادر مقتول صندلی را از زیر پای وی بکشد، می‌گوید که در هنگام ارتکاب جرم تنها 17 سال داشته و نوجوان بوده است و همین جمله موجب می‌شود که به دستور قاضی اجرای حکم حاضر در محل، راضیه از صندلی پایین آورده شده و به سلولش بازگردانده شود تا به پرونده وی دوباره رسیدگی شود.

از سوی دیگر، به گزارش بی بی سی، ناوی پیلای کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از ایران خواسته است از اعدام زنی که بر اساس قوانین بین المللی در زیر سن قانونی مرتکب قتل شده، خودداری کند.

وی در بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشته است که اعدام قریب الوقوع راضیه ابراهیمی یک بار دیگر استفاده غیرقابل قبول از مجازات اعدام در ایران برای خاطیانی که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته اندف را پررنگ می کند.

پیش از این نیز سازمان عفو بین‌الملل، در یک بیانیه‌ی اقدام فوری، فراخوانی برای توقف اجرای حکم اعدام راضیه ابراهیمی داده بود.