ماموران وزارت اطلاعات در بوکان افسانه بایزیدی را بازداشت کردند

ارسال کننده: 7تیر Marjan Tabebordbar

آژانس کُردپا: افسانه بایزیدی دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان برای چندمین بار از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافت.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، شامگاه پنج‌شنبه هفته گذشته، ماموران وزارت اطلاعات در شهر بوکان، افسانه بایزیدی، دختر دانشجوی کُرد ساکن شهر بوکان را بازداشت کردند.

یکی از نزدیکان خانواده بایزیدی به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: افسانه به دلیل اینکه پیشتر بازداشت و به زندان محکوم شده در دانشگاه پیام‌نور مراغه از سوی “خواهران زینب” در دانشگاه مورد بی‌حرمتی قرار گرفته و وی را به “عوامل ضدانقلاب” خطاب نمودند که باعث درگیری لفظی با وی شده بود.

این منبع افزود: افسانه بایزیدی پس از بازگشت به شهر بوکان در منزل شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی در دسترس نمی‌باشد و این باعث نگرانی خانواده این دختر دانشجوی کُرد شده است.

این دختر دانشجوی کُرد، آبان‌ماه سال ٩٢ به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزسیون حکومت اسلامی ایران” بهمراه برادرش به نام شاهو بایزیدی بازداشت و بعدها با تودیع وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی آزاد شدند.

افسانه بایزیدی ٢٨ ساله فرزند ابوبکر، اواسط فروردین‌ماه امسال به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد” اپوزسیون حکومت اسلامی ایران توسط دستگاه قضایی به ٢ سال زندان تعلیقی محکوم و برادرش نیز به شش ماه زندان تعلیقی محکوم گردید.

طی روزهای گذشته نیز، افسانه به منظور بازگشت به دانشگاه به بخش امور دانشجویی وزارت علوم در تهران مراجعه کرده بود که به دستور این وزارتخانه به دانشگاه پیام‌نور مراغه در استان آذربایجان‌شرقی منتقل شد.