توهین و تحقیر زنان داوطلب ریاست جمهوری توسط عضو شورای نگهبان

٢٨ اردیبهشت ١٣٩٢

Mohammad-Yazdiشهرزادنیوز:نخستین واکنش رسمی در رابطه با ثبت نام چند تن از زنان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، با توهین و تحقیر یکی از اعضای شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی به این زنان همراه شد.

آیت الله محمد یزدی، رئیس سابق قوه قضائیه و عضو شورای نگهبان، در این رابطه اظهار داشت: زنانی که نامزد ریاست جمهوری شده‌اند مصداق کسانی هستند که به روستا راهشان نمی‌دهند٬ اما سراغ خانه کدخدا را می‌گیرند.

به گزارش دیگربان، به نقل از ایلنا، وی همچنین گفته است که یکی از آن‌ها گفته که اگر من رئیس جمهور شوم، نیمی از کابینه‌ام خانم‌ها و نیم دیگر آقایان خواهند بود. قانون اجازه رئیس جمهور شدن را به خانم‌ها نمی‌دهد، حالا چطور این فرد ترکیب کابینه را هم مشخص کرده است؟

اشاره وی به شرط «رجل سیاسی و مذهبی» بودن است که وی «رجل» را «مرد» و نه شخصیت می فهمد.

از سوی دیگر علی خامنه ای، رهبر مطلقه جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه 25 اردیبهشت، اعضای شورای نگهبان را افرادی «متقی و آگاه» معرفی کرد که «طبق قانون افرادی را به عنوان صالح معرفی می‌کنند».

گفتنی است که آیت الله یزدی همان کسی است که عباس پالیزبان، از نزدیکان سابق احمدی نژاد، چگونگی غصب کارخانه لاستیک سازی یزد را پس از انقلاب توسط وی افشا کرد. محمد یزدی در زمان افشاگری وی رئیس قوه قضایی بود. پالیزبان بازداشت و روانه زندان شد.

http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8605