بازداشت ریحانه طباطبایی برای اجرای حکم زندان

ارسال کننده: آقای محمودنعیمی 31خرداد

هرانا: ریحانه طباطبایی روزنامه نگار سبز و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی که صبح امروز به دادسرای اوین احضار شده بود برای اجرای حکم پرونده ی قبلی خود بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کلمه، این روزنامه نگار اصلاح طلب که صبح امروز برای پرونده ی جدید به شعبه دو دادسرای اوین احضار شده بود پس از تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام توسط بازپرس خورشیدی و بازجویی توسط ضابط سپاه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اما پس از ارائه ی سند، به خانواده ی وی اعلام شد که توسط اجرای احکام برای حکم دو سال قبل خود راهی بند زنان زندان اوین شده است.

اتهامات پرونده ی جدید ریحانه طباطبایی عضویت در ستاد ملی جوانان در انتخابات سال ۹۲، شرکت در همایش جوانان اصلاح طلب در شهرکرد، سفر به سیستان و بلوچستان و گرگان و همچنین توهین به سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در فیس بوک خود عنوان شده است.

ریحانه طباطبایی پیش از این نیز در ۲۱ آذر ۱۳۸۹ از سوی سپاه بازداشت و به مدت ۳۶ روز در انفرادی بند ۲ الف سپاه تحت بازجویی قرار گرفت. وی پس از آن در دادگاهی به اتهام فعالیت برای دستیابی به انتخابات آزاد و انتشار اخبار جنبش سبز، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی سال ۹۱ نیز به همراه جمعی از روزنامه نگاران در منزل خود بازداشت و پس از نزدیک به یک ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.