اعتراف به شکست تحمیل پوشش اجباری به زنان توسط گشت ارشاد

٢٨ اردیبهشت ١٣٩٢
Mandatory-Coverage

شهرزادنیوز:مقاومت دختران و زنان شهروند ایران در مقابل تحمیل پوشش مطلوب اسلامگرایان، موجب شکست پروژه «حجاب و عفاف» حکومتی شده و برخی افراد صاحب مقام نیز به این امر اعتراف کرده اند.

سایت قانون طی گزارشی در این رابطه نوشته است که طرح‌های امنیت اخلاقی پلیس و فعالیت گشت ارشاد، به باور کارشناسان گشت‌های ارشاد پلیس، آن‌گونه که باید در اصلاح وضع عفاف و حجاب تاثیر نداشته؛ چرا که به طور کلی، اصلاح مقولاتی چون بدحجابی با برخوردهای پلیس محور میسر نخواهد شد.

از سویی احمد رادان، جانشین فرماندهی ناجا، از کمرنگ شدن فعالیت‌های گشت ارشاد طی برگزاری انتخابات سخن گفته است، از سوی دیگر مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، از جمله گفته است: به‌ نظر من نگاه به مقوله اجتماعی فرهنگ و حجاب از چند زاویه امکان دارد؛ اگر به آن به عنوان یک بحث امنیتی نگاه کنیم و درصدد ارائه راهکارهای ضربتی و دستوری باشیم، شاید در کوتاه مدت این پاسخگو باشد، ولی در بلندمدت بازخوردهای منفی‌ای بر حوزه‌های متصل اجتماعی برجای خواهد گذاشت.

معصومه آباد، عضو كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، نیز در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، در باره تاثیرگذاری گشت ارشاد در مناسب شدن پوشش در جامعه به ویژه از سوی زنان، اظهار داشت: “می توان گفت كه گشت ارشاد در جامعه موثر نبوده است”. وی افزود: “سلیقه ای عمل كردن سازمان‌ها و نهادهای متولی موجب شده است تا مساله حجاب زنان در جامعه سامان نیابد.”
http://www.1oo1nights.org/index.php?page=1&newsitemId=8604