شیوا نظر آهاری به زندان اوین بازگشت

*
کمیته گزارشگران حقوق بشر – شیوا نظر‌آهاری، فعال حقوق بشر، عضو هیأت موسس و دبیر سابق کمیته گزارشگران حقوق بشر ظهر امروز دوشنبه سی ام اردیبهشت به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، وی که برای دومین بار در تاریخ یازده اردیبهشت مصادف با روز مادر، بدون درخواست شخصی به مرخصی آمده بود، مجددا از سوی مسئولین قضایی به زندان فراخوانده شد و می بایست خود را امروز به زندان اوین معرفی می کرد.

این عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر پیش از این در تاریخ ۲۲ اسفند سال گذشته به مدت یک ماه به مرخصی آمده بود. این در حالی است که وی پس از گذراندن ۱۸۴ روز حبس برای اولین بار از حق مرخصی برخوردار شده بود.

شیوا نظرآهاری که به اتهام محاربه، تبلیغ علیه نظام و تجمع غیر قانونی‌ به ۴ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود، روز ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۱ خود را جهت تحمل کیفر به زندان اوین معرفی‌ کرد.

همچنین در روزهای گذشته بهاره هدایت در پی عدم تمدید مرخصی خود را به زندان اوین معرفی کرد. بر اساس اخبار دریافتی، مسعود باستانی و بهمن احمدی امویی که چندی پیش به مرخصی آمده بودند نیز می بایست فردا به زندان رجایی شهر کرج بازگردد.

بنا بر اخبار تایید نشده مرخصی تمامی زندانیان امنیتی – سیاسی لغو و خواهان بازگشت شان به زندان شده اند. احمد زید آبادی و مهدی محمودیان نیز از سوی مسئولین قضائی به زندان فراخوانده شده اند.

http://chrr.biz/spip.php?article21175